Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Tasarıma Giriş: Dersin Amacı, Kapsamı, Yöntemi.
Araç Ve Gereç Çeşitliliği Hakkında Bilgi Verilmesi. (Eskiz Defteri, Eskiz Kalemi,
A3 Kesim Matı Veya Duralit, Yapıştırıcı, Makas, Silgi, Cetvel (Kesim Için Metal
Cetvel), Maket Bıçağı Veya Kretuar Bıçağı)
Temel Kavramlar (Tasarım, Temel Tasarım, Iç Mimarlık, Proje Stüdyosu, Pafta,
Eskiz, Maket, Yaratıcılık, Kavram Oluşturma, Soyut Ve Somut, TümevarımTümdengelim)
Uygulama: Çevreden Bulunabilen Unsurlarla Tasarım |
Francis Ching, Mimarlık Biçim - Mekan - Düzen.
Ali Seylan, Temel Tasarım.
Hulusi Güngör, Temel Tasar.
|
1) |
|
Bielefeld B., Khouli S. E. (2007). “Design Ideas”. Birkhäuser: Basel.
Frascina, F. ve Harris, J. (Eds) (1992). “Art In Modern Culture: An Anthology of Critical Texts”. Phaidon Press, ISBN-10: 9780714828404
Foster H. (2013). “Sanat Mimarlık Kompleksi, Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği”. İletişim Yayıncılık, ISBN: 9750511738
|
2) |
|
Bielefeld B., Khouli S. E. (2007). “Design Ideas”. Birkhäuser: Basel.
|
2) |
Tasarım Elemanları: Nokta, Çizgi,
Tasarım İlkeleri: Ritim, Hareket, Dönüşüm, Rotasyon, Dizilimler, Devamlılık,
Süreklilik, Işınsallık
Uygulama: Nokta ve çizgileri kullanarak bir kompozisyon oluşturmak
Ödev: Bir müzik parçasının 15 saniyesinden esinlenerek, nokta ve çizgileri
kullanarak bir ritim-hareket oluşturacak şekilde üç boyutlu bir tasarım
oluşturunuz |
Ders Notu |
3) |
|
Bielefeld B., Khouli S. E. (2007). “Design Ideas”. Birkhäuser: Basel.
|
3) |
Tasarım Elemanları: Şekil ve Biçim
Tasarım İlkeleri: Oran, Ölçek, Koram, Denge, Simetri-Asimetri
Uygulama: Şekilleri kullanarak koram oluşturacak şekilde bir tasarım yapınız
Ödev: Bir dans videosunun 15 saniyesinden esinlenerek biçimleri kullanarak
bir denge oluşturacak şekilde üç boyutlu bir tasarım oluşturunuz. |
Ders Notu |
4) |
|
Bielefeld B., Khouli S. E. (2007). “Design Ideas”. Birkhäuser: Basel.
|
4) |
Tasarım Elemanları: Renk, Değer, Ton, Doku, Desen
Tasarım İlkeleri: Uyum, vurgu, baskınlık, Bütünleşme-Ayrışma
Uygulama: Renk Çemberi Yapımı, Desen tasarımı
Ödev: Bir heykelden esinlenerek renk ve dokuları kullanarak vurgu
oluşturacak şekilde üç boyutlu bir tasarım yapınız. |
Ders Notu |
5) |
|
Bielefeld B., Khouli S. E. (2007). “Design Ideas”. Birkhäuser: Basel.
|
5) |
Tasarım Elemanları: Işık-gölge
Tasarım ilkeleri: Zıtlık
Uygulama: Pikselleştirme
Ödev: Bir filmin- videonun 15 saniyesinden esinlenerek ışık ve gölge
üzerinden zıtlık oluşturacak şekilde üç boyutlu bir tasarım yapınız |
Ders Notu |
6) |
Doluluk- Boşluk- Gestalt
Uygulama: Küpün Parçalanmasıyla yeni form üretilmesi
Ödev: Görsel Algı Uygulaması Mekân Üretimi: Ekleme-Çıkarma ve Geometrik
Formlar Bir formu doluluk ve boşluk üzerinden dönüştürerek bir örüntü
oluşturunuz
|
Ders Notu |
6) |
|
Bielefeld B., Khouli S. E. (2007). “Design Ideas”. Birkhäuser: Basel.
|
7) |
|
Bielefeld B., Khouli S. E. (2007). “Design Ideas”. Birkhäuser: Basel.
|
7) |
Düzlemsel İlişkiler: Yatay Düzlem, Dikey Düzlem, L-Düzlem, U-Düzlem Mekan
(Açık, Yarı Açık, Kapalı) modüler kurgu
Uygulama: Düzlemlerle bir modül tasarımı
Ödev: Bir metinden esinlenerek düzlemlerle 3 Boyutlu Örüntü |
Ders Notu |
8) |
Ara Sinav – 7 hafta boyunca verilen tüm ödev ve uygulamalardan oluşan
portfolyo teslimi
Ödev: Maşrabiye araştırması ve örneklenmesi |
|
9) |
|
Foster H. (2013). “Sanat Mimarlık Kompleksi, Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği”. İletişim Yayıncılık, ISBN: 9750511738 |
9) |
Soyutlama ve Mekan: Geleneksel Maşrabiye Sanatının Yorumlanması ve
Mekana evrilmesi
Uygulama: Maşrabiye yorumlaması
Ödev: Maşrabiye yorumlaması |
Ders Notu |
10) |
|
Foster H. (2013). “Sanat Mimarlık Kompleksi, Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği”. İletişim Yayıncılık, ISBN: 9750511738 |
10) |
Soyutlama ve Mekan: Geleneksel Maşrabiye Sanatının Yorumlanması ve
Mekana evrilmesi
Uygulama: Maşrabiye yorumlaması ve mekana evrilmesi |
Ders Notu |
11) |
Soyutlama ve Mekan: Geleneksel Maşrabiye Sanatının Yorumlanması ve
Mekana evrilmesi
Uygulama: Maşrabiye yorumlaması ve mekana evrilmesi
Ödev: Mekanın çizimle temsili |
Ders Notu |
11) |
|
Foster H. (2013). “Sanat Mimarlık Kompleksi, Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği”. İletişim Yayıncılık, ISBN: 9750511738 |
12) |
|
Foster H. (2013). “Sanat Mimarlık Kompleksi, Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği”. İletişim Yayıncılık, ISBN: 9750511738 |
12) |
Ödev teslimi: Gelenekselden Moderne: Geleneksel Maşrabiye Sanatının
Yorumlanması ve Mekana evrilmesi
Final ödevi: Tasarım Elemanlarını Ve Ilkelerini Kullanarak Mekan
Tasarımı: Biomimetik Tasarım (Doğadan Esinlenilerek Malzeme, Renk
Ve Form Üretme)
Uygulama: Doğadan Esinlenerek Mekan Üretimi
|
Ders Notu |
13) |
|
Foster H. (2013). “Sanat Mimarlık Kompleksi, Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği”. İletişim Yayıncılık, ISBN: 9750511738 |
13) |
Tasarım Elemanlarını Ve Ilkelerini Kullanarak Mekan Tasarımı: Biomimetik
Tasarım (Doğadan Esinlenilerek Malzeme, Renk Ve Form Üretme)
Uygulama: Doğadan Esinlenerek Mekan Üretimi
|
Ders Notu |
14) |
Resmi Tatil |
Ders Notu |
15) |
Tasarım Elemanlarını Ve Ilkelerini Kullanarak Mekan Tasarımı: Biomimetik
(Doğadan Esinlenilerek Malzeme, Renk Ve Form Üretme)
Uygulama: Doğadan Esinlenerek Mekan Üretimi
|
Francis Ching, Mimarlık Biçim - Mekan - Düzen.
Ali Seylan, Temel Tasarım.
Hulusi Güngör, Temel Tasar. |
16) |
FİNAL: Biomimetik tasarım teslimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. |
5 |
2) |
Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. |
5 |
3) |
Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. |
5 |
4) |
Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. |
3 |
5) |
Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. |
5 |
6) |
Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. |
5 |
7) |
Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. |
5 |
8) |
Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. |
3 |
9) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. |
2 |
10) |
Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. |
4 |
11) |
Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. |
5 |
12) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. |
3 |
13) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. |
3 |