FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72 |
Ders Kodu: | 1217211017 | ||||||||||
Ders İsmi: | Manipulatif Tedavi I | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Manipulasyon ve mobilizasyon alanlarında etkili tedavi yöntemlerinin bilgi ve becerisini kazanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Manipulasyon ve mobilizasyonlar ile ilgili temel kavramlar, cyriax ve mulligan yaklaşımları, üst ekstremite omuz, dirsek, el bileği ve skapular mobilizasyon, servikal ve lumbal bölge manuel terapi teknikleri, alt ekstremite kalça, diz ve ayak bileği mobilizasyonları, sakroiliak eklem mobilizasyonu, lenfödem fizyoterapisine giriş. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Manipulatif Tedavi Tekniklerine Giriş | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
2) | Klasik Masaj Tekniklerine Giriş | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
3) | Klasik Masaj Uygulamaları - I | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
4) | Klasik Masaj Uygulamaları - II | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
5) | Klasik Masaj Uygulamaları - III | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
6) | Derin Doku Masajı I | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
7) | Derin Doku Masajı II | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Üst Ekstremite Tetik Nokta Masajı | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
10) | Alt ekstremite tetik nokta masajı | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
11) | Alet Yardımlı Yumuşak Doku Mobilizasyon Teknikleri, Graston Tekniği | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
12) | Alet Yardımlı Yumuşak Doku Mobilizasyon Teknikleri, self masaj | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
13) | Konnektif Doku Masajına Giriş | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
14) | Konnektif Doku Masajı - I | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
15) | Konnektif Doku Masajı - II | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Cassar M.P, Handbook of Cilnical Massage Churchill Livingstone 2004 Yüksel İ., Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, 2017, Hipokrat Joint Mobilization/Manipulation: Extremity and Spinal Techniques Susan L. Edmond . Elsevier.2017 |
Diğer Kaynaklar: | Cassar M.P, Handbook of Cilnical Massage Churchill Livingstone 2004 Yüksel İ., Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, 2017, Hipokrat Joint Mobilization/Manipulation: Extremity and Spinal Techniques Susan L. Edmond . Elsevier.2017 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. | ||||||
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. | ||||||
3) Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. | ||||||
4) Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. | ||||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||
6) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. | ||||||
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. | 4 |
2) | Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. | 2 |
3) | Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. | 4 |
4) | Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. | 4 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 3 |
6) | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. | 3 |
7) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
Anlatım | |
Laboratuvar | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul Sınavı | 16 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |