FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217211017
Ders İsmi: Manipulatif Tedavi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 2 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Manipulasyon ve mobilizasyon alanlarında etkili tedavi yöntemlerinin bilgi ve becerisini kazanmaktır.
Dersin İçeriği: Manipulasyon ve mobilizasyonlar ile ilgili temel kavramlar, cyriax ve mulligan yaklaşımları, üst ekstremite omuz, dirsek, el bileği ve skapular mobilizasyon, servikal ve lumbal bölge manuel terapi teknikleri, alt ekstremite kalça, diz ve ayak bileği mobilizasyonları, sakroiliak eklem mobilizasyonu, lenfödem fizyoterapisine giriş.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Eklem ve yumuşak doku problemlerinde manuel terapinin etki mekanizmasını tanımlayabilir.
2) Kas iskelet sistemi rahatsızlıkları olan kişilerde manuel terapi yöntemleri açısından hastaları değerlendirebilir.
3) Tedavide bölgesel manuel terapi yöntemlerinden yararlanabilir.
4) Gergin bant ve trigger point noktalarını tespit edebilir ve uygun manuel terapi tekniklerinden yararlanarak tedavi edebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Manipulatif Tedavi Tekniklerine Giriş Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
2) Klasik Masaj Tekniklerine Giriş Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
3) Klasik Masaj Uygulamaları - I Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
4) Klasik Masaj Uygulamaları - II Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
5) Klasik Masaj Uygulamaları - III Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
6) Derin Doku Masajı I Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
7) Derin Doku Masajı II Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
8) Ara Sınav
9) Üst Ekstremite Tetik Nokta Masajı Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
10) Alt ekstremite tetik nokta masajı Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
11) Alet Yardımlı Yumuşak Doku Mobilizasyon Teknikleri, Graston Tekniği Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
12) Alet Yardımlı Yumuşak Doku Mobilizasyon Teknikleri, self masaj Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
13) Konnektif Doku Masajına Giriş Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
14) Konnektif Doku Masajı - I Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
15) Konnektif Doku Masajı - II Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cassar M.P, Handbook of Cilnical Massage Churchill Livingstone 2004
Yüksel İ., Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, 2017, Hipokrat
Joint Mobilization/Manipulation: Extremity and Spinal Techniques Susan L. Edmond . Elsevier.2017
Diğer Kaynaklar: Cassar M.P, Handbook of Cilnical Massage Churchill Livingstone 2004
Yüksel İ., Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, 2017, Hipokrat
Joint Mobilization/Manipulation: Extremity and Spinal Techniques Susan L. Edmond . Elsevier.2017

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar.
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler.
3) Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular.
4) Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır.
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. 4
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. 2
3) Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. 4
4) Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. 4
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. 3
6) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. 3
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Laboratuvar
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul Sınavı 16 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Küçük Sınavlar 1 10 10
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126