Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve giriş |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
2) |
Besin, besin ögeleri ve beslenme kavramları, temel besinlerin tarihçesi |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
3) |
Besin ögeleri: Karbonhidratlar |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
4) |
Besin ögeleri: Proteinler |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
5) |
Besin ögeleri: Yağlar |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
6) |
Besin ögeleri: Vitaminler |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
7) |
Besin ögeleri: Mineraller ve Su
|
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
8) |
Ara sınav |
Exam |
9) |
Enerji Metabolizması I |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
10) |
Enerji Metabolizması II |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
11) |
Enzimler ve Hormonlar |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
12) |
Besin grupları ve sağlıklı beslenme |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
13) |
Ekmek ve tahıl grubu |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
14) |
Et ve süt grupları |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
15) |
Sebze ve meyve grubu |
Ders için hazırlanmış PPT
1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2022-T.C. Sağlık Bakanlığı
2. Baysal, A. (2018) Beslenme (18.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı).
Washington: Elseiver. |
16) |
Final Sınavı |
Ders için hazırlanmış PPT |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. |
5 |
2) |
Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. |
|
3) |
Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. |
|
4) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. |
|
5) |
Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. |
|
6) |
Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
4 |
8) |
Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. |
3 |
9) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. |
1 |
10) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
1 |
11) |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir. |
|