FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217211011
Ders İsmi: Dahili Bilimler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencileri fizyoterapi rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan nörolojik, pediatrik, romatolojik kardiyopulmoner, endokrinolojik, geriatrik ve gastrointestinal hastalıkların tanı, değerlendirme ve tedavi süreçleri hakkında gerekli bilgi düzeyine ulaştırmak, dahili tıp bilimleri alanında çalışan diğer uzman sağlık profesyonelleri ile işbirliği içerisinde ve multidisipliner çalışmanın önemini kavramalarını sağlamak ve ileri düzey fizyoterapi rehabilitasyon dersleri için alt yapı oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında fizyoterapi rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan nörolojik, pediatrik nörolojik, romatolojik, kalp damar, göğüs hastalıkları ve iç hastalıkları anlatılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Fizyoterapi Rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan nörolojik hastalıkları sayar, bu hastalıkların patofizyolojilerini ve tıbbi tedavilerini açıklar.
2) Fizyoterapi Rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan pediatrik nörolojik hastalıkları sayar, bu hastalıkların patofizyolojilerini ve tıbbi tedavilerini açıklar.
3) Fizyoterapi Rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan romatolojik hastalıkları sayar, bu hastalıkların patofizyolojilerini ve tıbbi tedavilerini açıklar.
4) Fizyoterapi Rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan kalp damar hastalıklarını sayar, bu hastalıkların patofizyolojilerini ve tıbbi tedavilerini açıklar.
5) Fizyoterapi Rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan göğüs hastalıklarını sayar, bu hastalıkların patofizyolojilerini ve tıbbi tedavilerini açıklar.
6) Fizyoterapi Rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan endokrinolojik, gastrointestinal ve geriatrik hastalıkları sayar, bu hastalıkların patofizyolojilerini ve tıbbi tedavilerini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Dahili tıp bilimleri alanlarında uzman diğer sağlık profesyonelleriyle işbirliği içerisinde çalışmanın önemini ve multidisipliner çalışmanın önemini kavrar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Dahili tıp bilimleri kapsamındaki hastalıklar ile ilgili değerlendirme, tanı ve tedavi süreçlerine dair bilgi, beceri ve tutum kazanır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Fizyoterapi Rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan dahili hastalıkların rehabilitasyon süreçlerinde gerekli mesleki sorumluluğu alabilecek tıbbi bilgi düzeyini edinir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dahili Tıp Bilimlerine Giriş Ders Notları
2) Nörolojik Hastalıklar Ders Notları
3) Nörolojik Hastalıklar Ders Notları
4) Nörolojik Hastalıklar Ders Notları
5) Pediatrik Nörolojik Hastalıklar Ders Notları
6) Pediatrik Nörolojik Hastalıklar Ders Notları
7) İç Hastalıkları Ders Notları
8) Vize Ders Notları
9) İç Hastalıkları Ders Notları
10) Göğüs Hastalıkları Ders Notları
11) Göğüs Hastalıkları Ders Notları
12) Kalp Damar Hastalıkları Ders Notları
13) Romatolojik Hastalıklar Ders Notları
14) Romatolojik Hastalıklar Ders Notları
15) Romatolojik Hastalıklar Ders Notları
16) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Ara Sınavlar 1 30
Final 1 30
Toplam İş Yükü 116