Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dahili Tıp Bilimlerine Giriş |
Ders Notları |
2) |
Nörolojik Hastalıklar : Nörolojiye Giriş ve Nörolojik Muayene, Polinöropatiler ve Tuzak Nöropatileri, Periferik Sinir Yaralanmaları, Spinal Kord Yaralanmaları ve Hastalıkları
|
Ders Notları |
3) |
Nörolojik Hastalıklar: Demiyelinizan Hastalıklar,Ekstrapiramidal Sistem Hastalıkları (Parkinson, Ataksi)
|
Ders Notları |
4) |
Nörolojik Hastalıklar: Serebrovasküler Hastalıklar, Serebellar Sistem Hastalıkları, Travmatik Beyin Yaralanması, Beyin Tümörleri, Servikal ve Lomber Disk Hernileri
|
Ders Notları |
5) |
Pediatrik Nörolojik Hastalıklar: Çocuklarda Nörolojik Muayene, Pediatrik Nöromusküler Hastalıklar, Spinal Musküler Atrofi, Serebral Palsi
|
Ders Notları |
6) |
Pediatrik Nörolojik Hastalıklar: Obstetrik Brakiyal Pleksus Yaralanmaları, Riskli Bebek, Down Sendromu, Otizm, Özel Sendromlar
|
Ders Notları |
7) |
İç Hastalıkları : Hipertansiyon, Diyabet, Hiperlipidemi, Endokrin Hastalıklar
|
Ders Notları |
8) |
Vize |
Ders Notları |
9) |
İç Hastalıkları: Geriatrik Hastalıklar, Hematolojik Hastalıklar, Gastrointestinal Sistem Hastalıkları, Hepatobiliyer Sistem Hastalıkları, Renal Sistem Hastalıkları
|
Ders Notları |
10) |
Göğüs Hastalıkları: Göğüs Hastalıklarında Muayene ve Tetkikler, Obstrüktif Akciğer Hastalıkları, Restriktif Akciğer Hastalıkları
|
Ders Notları |
11) |
Göğüs Hastalıkları: Plevra hastalıkları, Akciğer Kanserleri, Akut Solunum Yetmezliği |
Ders Notları |
12) |
Kalp Damar Hastalıkları: Kalp Damar Hastalıklarında Değerlendirme Yöntemleri, Kardiyovasküler Risk Faktörleri, Kalp Damar Hastalıkları (Hipertansiyon, Kalp Yetmezliği, İskemik Kalp Hastalığı, Kapakçık Hastalıkları, Anjina Pektoris, Aritmiler, Akut Koroner Sendrom ve Perkütan Koroner Girişimler, Akut MI, Kalp Pili, PAH) |
Ders Notları |
13) |
Romatolojik Hastalıklar: Romatolojiye Giriş, Romatolojide Laboratuvar Tetkikleri ve Otoantikorlar, Romatolojik Hastalıklar (Osteoartrit, Romatoid Artrit, Juvenil İdiyopatik Artrit, Sistemik Lupus Eritematozus, Dermatomyozit, Ailevi Akdeniz Ateşi, Ankilozan Spndilit, Spondiloartropatiler, Sistemik skleroz, skleroderma, osteoporoz, fibromyalji, myofasyal ağrı sendromu, yumuşak doku romatizmaları) |
Ders Notları |
14) |
Romatolojik HastalıklarRomatolojiye Giriş, Romatolojide Laboratuvar Tetkikleri ve Otoantikorlar, Romatolojik Hastalıklar (Osteoartrit, Romatoid Artrit, Juvenil İdiyopatik Artrit, Sistemik Lupus Eritematozus, Dermatomyozit, Ailevi Akdeniz Ateşi, Ankilozan Spndilit, Spondiloartropatiler, Sistemik skleroz, skleroderma, osteoporoz, fibromyalji, myofasyal ağrı sendromu, yumuşak doku romatizmaları) |
Ders Notları |
15) |
Romatolojiye Giriş, Romatolojide Laboratuvar Tetkikleri ve Otoantikorlar, Romatolojik Hastalıklar (Osteoartrit, Romatoid Artrit, Juvenil İdiyopatik Artrit, Sistemik Lupus Eritematozus, Dermatomyozit, Ailevi Akdeniz Ateşi, Ankilozan Spndilit, Spondiloartropatiler, Sistemik skleroz, skleroderma, osteoporoz, fibromyalji, myofasyal ağrı sendromu, yumuşak doku romatizmaları) |
Ders Notları |
16) |
Final Sınavı |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi
değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. |
|
2) |
Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. |
|
3) |
Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. |
|
4) |
Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. |
|
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde
kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. |
|
7) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. |
|