FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003080
Ders İsmi: Resim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Erkan KOLAT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sanata farkındalık yaratma Sanatın alanları, Yaratıcılığın geliştirilmesi, İş birliği duygusu, Plânlı çalışma alışkanlığı, Gördüğünü algılama ve kâğıda aktarabilme, Çeşitli boyalar ile renklendirme tekniklerini kavrama, Renklerin kullanımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olmaları.
Dersin İçeriği: Resimde kullanılan ana malzemelerin tanıtımı,
• Nokta ve noktanın yüzey süslemelerinde kullanımı
• Nokta çalışmaları
• Çizim teknikleri ve çizgi çalışmaları
• Oran-orantı kavramı
• Obje etütleri
• Formlara hacim verme yöntemleri ve uygulamaları
• Kompozisyon
• Renk bilgisi ve kullanımı, • Boyama teknikleri üzerine serbest uygulamalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) * Görsel analiz yapar, * Daha iyi Gözlem yapar, * Daha iyi Algılar, * Ayrıntıyı görebilir, *Hayal gücü gelişir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) * Görsel analiz yapar, * Gözlem yapar, * Algılar, * Ayrıntıyı görebilir, *Hayal gücü gelişir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, • Sanat dalları, Görsel sanatlar, Sanat ve sanatçı kavramları, • Temel sanat eğitiminin gerekliliği üzerine öğrencilerin farkındalığını belirleme ve bilgi paylaşımı * Resimde kullanılan ana malzemelerin tanıtımı, Grafit, 9H-9B kalemler, •Boyalar; kuru boya, açık- koyu sulu boya, guaj boya, kuru pastel boya •Resim Defteri, Resim kağıdı (50x35) • Silgi ve hamur silgi, • Kalemtıraş, • Cetvel, • Pergel, • Palet, • Çeşitli fırçalar, Su kabı. * Proje Çantası
2) Işık çalışmaları(açık koyu) ayaklı ışık lambası ve çeşitli objeler
3) Nokta çeşitleri ve kullanımı Nokta çeşitleri ve sanatsal örnekleri
4) Çizgi çeşitleri ve sanatsal kullanımı Çizgi çeşitleri ve sanatsal kullanım örnekleri
5) Biçim, form ,obje, etüd, oran- orantı kavramlarının tanımı ve çalışmaları, Örneklerle açıklamalar Biçim ,obje, etüd, oran- orantı çalışmalarının örnekleri
6) kompozisyon - objelerle çeşitli kompozisyonlar hazırlamak ve çizmek çeşitli objeler
7) çizilen resimlere ton ve hacim verme ton ve volüm çalışmasına örnek resimler
8) Kare, silindir, üçgen prizma, daire gibi formlar üzerinde ton çalışmaları Tonlama ile hacim verme uygulamaları Çizgiler ile hacim verme uygulamaları Kare, silindir, üçgen prizma, daire gibi formlar üzerine yapılan ton çalışma örnekleri
9) Resimde Doku çeşitleri Çeşitli resim dokusu örnekleri
10) Resimde Doku uygulamaları Doğal dokular Yapay dokular Organik dokular Doğal dokulara, Yapay dokulara, Organik dokulara örnekler
11) Renk , ton, değer, skala çalışmaları Çalışmalara çeşitli örnekler
12) Renk uygulamaları Ana ve ara renkler Sıcak ve soğuk renkler Renk karışımları ve renk çemberi Renk çalışmalarına çeşitli örnekler
13) Perspektif çeşitleri ve çalışmaları örnekler ve çalışma materyelleri
14) Çalışmaların değerlendirilmesi , eksiklerin tamamlanması Sergi çalışmalarının yapılması Çalışma için Gerekli tüm materyaller, Sergileme için gerekli tüm materyaller

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Resimde kullanılan ana malzemelerin tanıtımı, • Nokta ve noktanın yüzey süslemelerinde kullanımı • Nokta çalışmaları • Çizim teknikleri ve çizgi çalışmaları • Oran-orantı kavramı • Obje etütleri • Işık – gölge tonlama • Formlara hacim verme yöntemleri ve uygulamaları • Kompozisyon • Renk bilgisi ve kullanımı, • Boyama teknikleri üzerine serbest uygulamalar
Diğer Kaynaklar: • Smith, Ray ((2010) Sanatçının El Kitabı. İnkılap Yayınevi.
• Gördüğünüzü Nasıl Çizersiniz, Pegasus Yayınları (İbrahim Şener),
• Tüm Yönleriyle Çizim Sanatı, Remzi Kitapevi (Selva Suman),
• MEB MEGEP Temel Tasarım Modülleri. • Güngör, Hulusi. (2005). Temel Tasar.Yem Kitabevi •
http://www.tulaycellek.com/tulay/eserlistesi.asp?alttur=dersnot2 • Görsel kaynaklar: https://tr.pinterest.com/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar.
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler.
3) Sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını belirleyebilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tespit eder ve uygular.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü değerlendirmeler sonucunda elde ettiği verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar ve sonlandırır.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına dair bilgisiyle transdisipliner bir ekibin parçası olarak mesleki ve akademik çalışmaların planlanıp yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi sürecinde verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser.
7) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve meslek hayatına dahil eder.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi süreçlerinde biyopsikososyal bakış açısıyla dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve insan haklarına saygı göstererek etkili iletişim stratejilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası alanda kendini ve mesleğini etkin bir şekilde ifade edebilmek ve bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.
10) Toplum ve birey sağlığının korunması ve geliştirilmesi için alana özgü bilimsel çalışmalar yapar, kanıta dayalı bilgileri klinik pratiğinde etkin bir şekilde kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar.
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler.
3) Sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını belirleyebilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tespit eder ve uygular.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü değerlendirmeler sonucunda elde ettiği verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar ve sonlandırır.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına dair bilgisiyle transdisipliner bir ekibin parçası olarak mesleki ve akademik çalışmaların planlanıp yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi sürecinde verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser.
7) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve meslek hayatına dahil eder.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi süreçlerinde biyopsikososyal bakış açısıyla dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve insan haklarına saygı göstererek etkili iletişim stratejilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası alanda kendini ve mesleğini etkin bir şekilde ifade edebilmek ve bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.
10) Toplum ve birey sağlığının korunması ve geliştirilmesi için alana özgü bilimsel çalışmalar yapar, kanıta dayalı bilgileri klinik pratiğinde etkin bir şekilde kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 1 13
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 90