FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72 |
Ders Kodu: | 5010003080 | ||||||||||
Ders İsmi: | Resim | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sanata farkındalık yaratma Sanatın alanları, Yaratıcılığın geliştirilmesi, İş birliği duygusu, Plânlı çalışma alışkanlığı, Gördüğünü algılama ve kâğıda aktarabilme, Çeşitli boyalar ile renklendirme tekniklerini kavrama, Renklerin kullanımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olmaları. |
Dersin İçeriği: | Resimde kullanılan ana malzemelerin tanıtımı, • Nokta ve noktanın yüzey süslemelerinde kullanımı • Nokta çalışmaları • Çizim teknikleri ve çizgi çalışmaları • Oran-orantı kavramı • Obje etütleri • Formlara hacim verme yöntemleri ve uygulamaları • Kompozisyon • Renk bilgisi ve kullanımı, • Boyama teknikleri üzerine serbest uygulamalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, • Sanat dalları, Görsel sanatlar, Sanat ve sanatçı kavramları, • Temel sanat eğitiminin gerekliliği üzerine öğrencilerin farkındalığını belirleme ve bilgi paylaşımı * Resimde kullanılan ana malzemelerin tanıtımı, | Grafit, 9H-9B kalemler, •Boyalar; kuru boya, açık- koyu sulu boya, guaj boya, kuru pastel boya •Resim Defteri, Resim kağıdı (50x35) • Silgi ve hamur silgi, • Kalemtıraş, • Cetvel, • Pergel, • Palet, • Çeşitli fırçalar, Su kabı. * Proje Çantası |
2) | Işık çalışmaları(açık koyu) | ayaklı ışık lambası ve çeşitli objeler |
3) | Nokta çeşitleri ve kullanımı | Nokta çeşitleri ve sanatsal örnekleri |
4) | Çizgi çeşitleri ve sanatsal kullanımı | Çizgi çeşitleri ve sanatsal kullanım örnekleri |
5) | Biçim, form ,obje, etüd, oran- orantı kavramlarının tanımı ve çalışmaları, Örneklerle açıklamalar | Biçim ,obje, etüd, oran- orantı çalışmalarının örnekleri |
6) | kompozisyon - objelerle çeşitli kompozisyonlar hazırlamak ve çizmek | çeşitli objeler |
7) | çizilen resimlere ton ve hacim verme | ton ve volüm çalışmasına örnek resimler |
8) | Kare, silindir, üçgen prizma, daire gibi formlar üzerinde ton çalışmaları Tonlama ile hacim verme uygulamaları Çizgiler ile hacim verme uygulamaları | Kare, silindir, üçgen prizma, daire gibi formlar üzerine yapılan ton çalışma örnekleri |
9) | Resimde Doku çeşitleri | Çeşitli resim dokusu örnekleri |
10) | Resimde Doku uygulamaları Doğal dokular Yapay dokular Organik dokular | Doğal dokulara, Yapay dokulara, Organik dokulara örnekler |
11) | Renk , ton, değer, skala çalışmaları | Çalışmalara çeşitli örnekler |
12) | Renk uygulamaları Ana ve ara renkler Sıcak ve soğuk renkler Renk karışımları ve renk çemberi | Renk çalışmalarına çeşitli örnekler |
13) | Perspektif çeşitleri ve çalışmaları | örnekler ve çalışma materyelleri |
14) | Çalışmaların değerlendirilmesi , eksiklerin tamamlanması Sergi çalışmalarının yapılması | Çalışma için Gerekli tüm materyaller, Sergileme için gerekli tüm materyaller |
Ders Notları / Kitaplar: | Resimde kullanılan ana malzemelerin tanıtımı, • Nokta ve noktanın yüzey süslemelerinde kullanımı • Nokta çalışmaları • Çizim teknikleri ve çizgi çalışmaları • Oran-orantı kavramı • Obje etütleri • Işık – gölge tonlama • Formlara hacim verme yöntemleri ve uygulamaları • Kompozisyon • Renk bilgisi ve kullanımı, • Boyama teknikleri üzerine serbest uygulamalar |
Diğer Kaynaklar: | • Smith, Ray ((2010) Sanatçının El Kitabı. İnkılap Yayınevi. • Gördüğünüzü Nasıl Çizersiniz, Pegasus Yayınları (İbrahim Şener), • Tüm Yönleriyle Çizim Sanatı, Remzi Kitapevi (Selva Suman), • MEB MEGEP Temel Tasarım Modülleri. • Güngör, Hulusi. (2005). Temel Tasar.Yem Kitabevi • http://www.tulaycellek.com/tulay/eserlistesi.asp?alttur=dersnot2 • Görsel kaynaklar: https://tr.pinterest.com/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. | |||||||||
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. | |||||||||
3) Sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını belirleyebilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tespit eder ve uygular. | |||||||||
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü değerlendirmeler sonucunda elde ettiği verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar ve sonlandırır. | |||||||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına dair bilgisiyle transdisipliner bir ekibin parçası olarak mesleki ve akademik çalışmaların planlanıp yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. | |||||||||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi sürecinde verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser. | |||||||||
7) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve meslek hayatına dahil eder. | |||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi süreçlerinde biyopsikososyal bakış açısıyla dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve insan haklarına saygı göstererek etkili iletişim stratejilerini kullanır. | |||||||||
9) Ulusal ve uluslararası alanda kendini ve mesleğini etkin bir şekilde ifade edebilmek ve bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||
10) Toplum ve birey sağlığının korunması ve geliştirilmesi için alana özgü bilimsel çalışmalar yapar, kanıta dayalı bilgileri klinik pratiğinde etkin bir şekilde kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. | |
2) | Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. | |
3) | Sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını belirleyebilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tespit eder ve uygular. | |
4) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü değerlendirmeler sonucunda elde ettiği verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar ve sonlandırır. | |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına dair bilgisiyle transdisipliner bir ekibin parçası olarak mesleki ve akademik çalışmaların planlanıp yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. | |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi sürecinde verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve meslek hayatına dahil eder. | |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi süreçlerinde biyopsikososyal bakış açısıyla dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve insan haklarına saygı göstererek etkili iletişim stratejilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası alanda kendini ve mesleğini etkin bir şekilde ifade edebilmek ve bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. | |
10) | Toplum ve birey sağlığının korunması ve geliştirilmesi için alana özgü bilimsel çalışmalar yapar, kanıta dayalı bilgileri klinik pratiğinde etkin bir şekilde kullanır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 90 |