Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrenci;
1. Üreme sağlığı kavramının tanımını yapar.
2. Üreme sağlığının önemini ve amacını açıklar.
3. Üreme sağlığının temel öğelerini sayar.
4. Üreme haklarını açıklar.
5. Üreme sağlığı kapsamındaki hizmetleri sayar.
6. Üreme sağlığında bütüncül yaklaşıma yönelik gerekli olan bilgi ve becerileri kazanır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması,Üreme sağlığı kavramının ortaya çıkışı, üreme sağlığı tanımı, Üreme sağlığı hakları, Üreme sağlığının kadınlar için önemi, Üreme sağlığını etkileyen faktörler (kültür, din, cinsiyet, toplumsal cinsiyet) ve kadın sağlığı, Dünyada ve Türkiye’de cinsel sağlık ve üreme sağlığı, Adolesan sağlığı, Gebelik fizyolojisi ve doğum süreci, Doğurganlığın düzenlenmesi ve güvenli annelik, Kadına yönelik şiddet, kadın cinayetleri ve çocuk istismarı ve Farklı cinsel yönelimi olan bireylerde üreme sağlığı sorunlarını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Tanışma, Ders Programının Tanıtılması ve Beklentiler
• Üreme Sağlığı Genel Kavram ve İlkeleri
|
1.Ross M. Pawlina W.Histology: A Text and Atlas : with Correlated Cell and Molecular Biology. Ankara: Palme yayınları.
2.Karakoç L., Fındıklı N., Enginsu E., at all. Üremeye Yardımcı Tekniklerde Laboratuvar. Ankara. Ankara Nobel Tıp Kitapevi
3. Omaç Sönmez M. ve Turan Z. 2022, Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, ISBN: 9786254399183, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
2) |
• Dünyada ve Türkiyede Üreme Sağlığı ve Cinsel Sağlık
• Üreme ve Cinsel Sağlık Hakları
|
1. Özbek H., 2022, Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı, ISBN: 9786254277702, Nobel Akademik Yayıncılık
2. Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Hakları Platformu adına Türkiye Aile Sağlığı ve Planlaması Vakfı (TAPV), PANDEMİ DÖNEMLERİNDE CİNSEL SAĞLIK VE ÜREME SAĞLIĞI (CSÜS) HİZMETLERİ: TOPLUM TEMELLİ HİZMETLER İÇİN REHBER, ISBN 978-605-70326-1-4, Acar Basım Cilt Sanayi Ticaret Anonim Şirketi
|
3) |
• Üreme Sistemi Anatomisi-1
• Kadın Üreme Sistemi
|
1. Omaç Sönmez M. ve Turan Z. 2022, Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, ISBN: 9786254399183, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
4) |
• Üreme Sistemi Anatomisi-2
• Erkek Üreme Sistemi |
1. Omaç Sönmez M. ve Turan Z. 2022, Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, ISBN: 9786254399183, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
5) |
• Üreme Sistemi Fizyolojisi |
1. Omaç Sönmez M. ve Turan Z. 2022, Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, ISBN: 9786254399183, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
6) |
• Gençlerde Üreme Sağlığı Sorunları
• Kadın ve Erkekte Üreme Sağlığı Sorunları ve Yaklaşımlar |
1. Omaç Sönmez M. ve Turan Z. 2022, Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, ISBN: 9786254399183, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
• Üreme Sağlığı Sorunlarında Tanı Yöntemleri |
1. Omaç Sönmez M. ve Turan Z. 2022, Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, ISBN: 9786254399183, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
9) |
• Üreme Sağlığı ve Doğurganlık Bilinci
• Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması
|
1. Omaç Sönmez M. ve Turan Z. 2022, Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, ISBN: 9786254399183, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
10) |
• Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar |
1. Omaç Sönmez M. ve Turan Z. 2022, Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, ISBN: 9786254399183, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
11) |
• Riskli Gruplarda Cinsel Sağlık Ve Üreme Sağlığının Korunması ve Sorunlara İlişkin Çözümler
|
1. Omaç Sönmez M. ve Turan Z. 2022, Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, ISBN: 9786254399183, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
12) |
• İklim Değişikliğinin Kadın ve Erkek Üreme Sağlığına Etkileri |
1. Omaç Sönmez M. ve Turan Z. 2022, Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, ISBN: 9786254399183, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
13) |
Ödev teslim ve sunum |
|
14) |
Ödev teslim ve sunum |
|
15) |
Dersin Değerlendirmesi |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
2) |
Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. |
|
3) |
Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. |
|
4) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. |
|
5) |
Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. |
|
6) |
Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
8) |
Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. |
|
9) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
10) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
|
11) |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir. |
|