BESLENME VE DİYETETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003021
Ders İsmi: İş Uğraş Terapisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Erkan KOLAT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Enerji koruma tekniklerinin, birey transfer yöntemlerinin ve çevresel düzenlemelerin tanımlanması ve çoğu meslek branşında ekip üyesi olarak yer alan ergoterapistin ve ergoterapi mesleğinin tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Enerji koruma teknikleri,
Transfer yöntem ve aktiviteleri,
Ergoterapi tanımı,
Dünyada ve Türkiye'de ergoterapi mesleği
Ekip üyesi olarak ergoterapistin rol ve sorumlulukları
Ergoterapistin perspektifinden gözlemleme
Koruyucu ergoterapi
Çevresel düzenlemeler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergoterapi Kavramı Ergoterapistin Görevleri Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
2) Ergoterapiye Giriş Ergoterapi Modelleri Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
3) Ergoterapide Değerlendirme Günlük Yaşam Aktivitelerinin Değerlendirilmesi Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
4) Ergoterapide Kendine Yardım Aletleri Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
5) Ergoterapide Yardımcı Teknoloji Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
6) Tekerlekli Sandalye Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
7) Duyu Bütünlüğü ve Tedavisi Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
8) Ara Sınav
9) Hemiplejide Ergoterapi Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
10) Ortopedik Hastalıklarda Ergoterapi Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
11) Ergoterapide Kognitif Değerlendirme ve Eğitim Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
12) Özel Gereksinimli Çocuklarda Ergoterapi Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
13) Transfer Aktiviteleri Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
14) Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
15) Vaka tartışması
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili ders notları haftalık olarak öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Diğer Kaynaklar: Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır.
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer.
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
9) Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır.
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer.
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
9) Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %