Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Dersin Tanıtımı
|
Ders için hazırlanmış PPT |
2) |
İletişim, İletişim Süreci ve Ögeleri
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir.
|
3) |
İletişim Türleri
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir.
|
4) |
Etkili Dinleme ve İletişim
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
5) |
Kendini Tanıma Penceresi
|
Derse özel hazırlanmış notlar-
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık Bölüm 8 - sayfa 159-179
|
6) |
Girişkenlik-Atılganlık
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir.
|
7) |
İletişimin Önündeki Engeller
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
8) |
Vize Haftası |
- |
9) |
Terapotik iletişim
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir.
|
10) |
Nonterapotik İletişim |
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir.
|
11) |
Zor Hastalarla İletişim ve İlişkiler
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
12) |
Stres ve Stresle Başaçıkma
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
13) |
Stres ve Stresle Başaçıkma |
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
14) |
Özel Durumu Olan Bireylerle İletişim |
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
15) |
Özel Durumu Olan Bireylerle İletişim, dersin değerlendirilmesi
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
16) |
Final Sınavı
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. |
4 |
2) |
Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. |
4 |
3) |
Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. |
|
4) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. |
|
5) |
Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. |
1 |
6) |
Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
4 |
8) |
Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. |
5 |
9) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
10) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
|
11) |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir. |
3 |