FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217311005
Ders İsmi: Nörolojik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanmaktır.
Dersin İçeriği: Nörolojik rehabilitasyona giriş, Serebrovasküler olay, ekstrapiramidal sistem hastalıkları, nöromusküler hastalıklar, medulla spinalis kesileri, santral ve periferik sistemdeki tümörler ve rehabilitasyonu ve travmatik beyin yaralanmalarına ilişkin fizik tedavi yöntemleridir.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Nörolojik Rehabilitasyonunun temel prensiplerine hakimdir.
2) Üst ve Alt Motor Nöron hastalıkları ve rehabilitasyonunu bilir.
3) Ekstrapiramidal Sistem ve serebellum hastalıklarını ayırt ve tedavi edebilir.
4) Nörolojik hastalıklara uygun rehabilitasyon yöntemini seçebilir ve uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nörolojik Rehabilitasyona giriş Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
2) Nörolojik Rehabilitasyonda temel değerlendirme prensipleri Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
3) Serebrovasküler olay ve rehabilitasyonu Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
4) Serebrovasküler olay ve rehabilitasyonu Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
5) Multipl Skleroz ve rehabilitasyonu Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
6) Parkinson ve rehabilitasyonu Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
7) Travmatik beyin yaralanmaları ve rehabilitasyonu Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
8) Ara Sınav Ders Notları
9) Medulla Spinalis yaralanmaları ve rehabilitasyonu Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
10) Nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
11) Nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
12) Periferik Sinir yaralanmaları ve rehabilitasyonu Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
13) Fasiyal Paralizi ve rehabilitasyonu Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
14) Servikal ve Lumbal Disk hernileri ve rehabilitasyonu Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
15) Yutma Rehabilitasyonu Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes) İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
16) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.
Diğer Kaynaklar: Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 5
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 5
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 5
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 5
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 3
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 5
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 4
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 104