FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217311005
Ders İsmi: Nörolojik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 2 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanmaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği sık karşılaşılan nörolojik hastalıkların patofizyolojik mekanizmaları ele alınması, ardından ortaya çıkan bulgu ve semptomların fizyoterapi ve rehabilitasyon teknikleri ve güncel literatür ışığında fizik tedavi yöntemlerinin aktarılmasıdır.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nörolojik Rehabilitasyonunun temel prensiplerine hakimdir.
2) Üst ve Alt Motor Nöron hastalıkları ve rehabilitasyonunu bilir.
3) Ekstrapiramidal Sistem ve serebellum hastalıklarını ayırt ve tedavi edebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Nörolojik hastalıklara uygun rehabilitasyon yöntemini seçebilir ve uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nörolojik Rehabilitasyona Giriş 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
2) Nörolojik Rehabilitasyonda Değerlendirme (Sunum Gruplarının ve Konularının Belirlenmesi) 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
3) Spastisite Rehabilitasyonu (Çalışma-1) 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
4) Hemipleji ve Rehabilitasyonu-I 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
5) Hemipleji ve Rehabilitasyonu-II 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
6) Travmatik Beyin Hasarı ve Rehabilitasyonu 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
7) Parkinson Hastalığı ve Rehabilitasyonu (Çalışma-2) 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
8) Ara Sınav
9) Ataksi ve Rehabilitasyonu 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
10) Multiple Skleroz ve Rehabilitasyonu (Çalışma-3) 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
11) Nöromüsküler Hastalıklar ve Rehabilitasyonu 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
12) Omurilik Yaralanmaları ve Rehabilitasyonu 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
13) Polinöropatiler, Travmatik Periferik Sinir Yaralanmaları ve Rehabilitasyonu 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
14) Disk Hernileri ve Rehabilitasyonu 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
15) Vaka sunumları 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
16) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Ders notları
2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları
3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı
Diğer Kaynaklar: 1. Lecture notes
2. Ministry of Health Code of Ethics
3. World Medical Association, Handbook of Medical Ethics

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar.
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler.
3) Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular.
4) Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır.
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. 4
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. 3
3) Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. 3
4) Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. 5
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. 3
6) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. 2
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sunum / Seminer 10 10
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 20
Toplam İş Yükü 96