FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72 |
Ders Kodu: | 1217311005 | ||||||||||
Ders İsmi: | Nörolojik Rehabilitasyon | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği sık karşılaşılan nörolojik hastalıkların patofizyolojik mekanizmaları ele alınması, ardından ortaya çıkan bulgu ve semptomların fizyoterapi ve rehabilitasyon teknikleri ve güncel literatür ışığında fizik tedavi yöntemlerinin aktarılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nörolojik Rehabilitasyona Giriş | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
2) | Nörolojik Rehabilitasyonda Değerlendirme (Sunum Gruplarının ve Konularının Belirlenmesi) | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
3) | Spastisite Rehabilitasyonu (Çalışma-1) | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
4) | Hemipleji ve Rehabilitasyonu-I | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
5) | Hemipleji ve Rehabilitasyonu-II | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
6) | Travmatik Beyin Hasarı ve Rehabilitasyonu | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
7) | Parkinson Hastalığı ve Rehabilitasyonu (Çalışma-2) | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
8) | Ara Sınav | |
9) | Ataksi ve Rehabilitasyonu | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
10) | Multiple Skleroz ve Rehabilitasyonu (Çalışma-3) | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
11) | Nöromüsküler Hastalıklar ve Rehabilitasyonu | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
12) | Omurilik Yaralanmaları ve Rehabilitasyonu | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
13) | Polinöropatiler, Travmatik Periferik Sinir Yaralanmaları ve Rehabilitasyonu | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
14) | Disk Hernileri ve Rehabilitasyonu | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
15) | Vaka sunumları | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
16) | Final Sınavı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ders notları 2. Sağlık Bakanlığı Etik Kodları 3. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı |
Diğer Kaynaklar: | 1. Lecture notes 2. Ministry of Health Code of Ethics 3. World Medical Association, Handbook of Medical Ethics |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. | ||||||
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. | ||||||
3) Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. | ||||||
4) Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. | ||||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||
6) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. | ||||||
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. | 4 |
2) | Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. | 3 |
3) | Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. | 3 |
4) | Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. | 5 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 3 |
6) | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. | 2 |
7) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sunum / Seminer | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 |