Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Motor Kontrol, Motor Öğrenme ve Temel Nörofizyolojik Prensipler |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
2) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptine Giriş ve
Temelleri |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
3) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptinde Değerlendirme |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
4) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptinde Üst Ekstremite
Patenleri ve Ritmik Başlatma Tekniği |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
5) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptinde Skapula
Paternleri ve Dinamik-Zıt Tekniği |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
6) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptinde Alt Ekstremite
Patenleri ve Tekrarlayan Germeler Tekniği |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck |
7) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptinde Pelvis
Paternleri ve Tut-Gevşe Tekniği |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
8) |
Ara Sınav |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck |
9) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptinde Boyun
Paternleri ve Kas-Gevşe Tekniği |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
10) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptinde Üst Gövde
Paternleri |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
11) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptinde Alt Gövde
Paternleri ve Tekrarlama Tekniği |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
12) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptinde Met
Aktiviteleri- I ve Stabilize Zıt Tekniği |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
13) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptinde Met
Aktiviteleri- II ve Ritmik Stabilizasyon Tekniği |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
14) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptinde Fonksiyonel
Paternler |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
15) |
Propriopseptif Nöromusküler Fasilitasyon Konseptinde Yürüme
Eğitimi |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
|
16) |
Final Sınavı |
PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. |
5 |
2) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. |
5 |
3) |
Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. |
4 |
4) |
Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. |
4 |
5) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. |
3 |
6) |
Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. |
5 |
7) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. |
4 |
8) |
Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
3 |