Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, ders tanımı ve içerik bilgilendirmesi. |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
2) |
Hidroterapi ile ilgili temel kavramlar |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
3) |
Suyun fiziksel özellikleri |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
4) |
Suyun fizyolojik etkileri |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
5) |
Hidroterapi endikasyon ve kontrendikasyonları |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
6) |
Akuatik egzersizler ve havuz tedavisi |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
7) |
Çocuklarda hidroterapi |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
8) |
Ara Sınav |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
9) |
Daldırma Banyoları, ılık ve zıt banyolar |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
10) |
Balneoterapi ile ilgili temel kavramlar |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
11) |
Balneoterapi yöntemleri |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
12) |
Tıbbi Kaplıca Tedavileri ve mineraller |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
13) |
Yaşlılarda Kaplıca Tedavisi |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
14) |
Romatizmal Hastalıklarda Kaplıca Tedavisi |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
15) |
Balneoterapi ve Fizyoterapi ilişkisi |
Nafiz Akman, Özgür Sürenkök. Hidroterapi ve akuatik rehabilitasyon. Haberal Eğitim Vakfı, 2006.
Metin Yenigün. Spa, Masaj ve Yöneticilik Rehberi, 2020. |
16) |
Final Sınavı |
1- Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara.
2- Su İçi Rehabilitasyon. Hülya Yücel. Hipokrat Kitabevi, 2021, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. |
4 |
2) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. |
4 |
3) |
Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. |
4 |
4) |
Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. |
3 |
5) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. |
4 |
6) |
Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. |
4 |
7) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. |
4 |
8) |
Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
4 |