Dersin Amacı: |
Öğrencilerin mesleki yaşamı boyunca ihtiyaç duyacağı anatomi terminolojisi, insan vücudunun organizasyonu, ayrıntılı lokomotor sistem anatomisi ve diğer sistemlerin anatomik yapı ve fonksiyonlarının bilgisini vermektir.
|
Dersin İçeriği: |
Anatomiye giriş, anatominin genel terminolojisi, hareket anatomisi, eklem hareketlerinin anatomik düzlem ve eksenler üzerinde açıklanması ve terminolojisi, üst ve alt ekstremite, gövde, vertebral kolon ve kafatası kemikleri, eklemlerin sınıflandırılması, üst ekstremite kasları, alt ekstremite kasları, gövde kasları, fasyal kaslar, görevleri ve innervasyonları.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Anatomiye Giriş |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
2) |
Anatomide Temel Terminolojiler |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
3) |
Hareket terminolojisi ve Lokomotor Sistem Anatomisine Giriş |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
4) |
Üst Ekstremite Osteolojisi (Skapula- Omuz- Dirsek- El ve El Bileği Kemikleri) |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
5) |
Alt Ekstremite Osteolojisi (Kalça- Diz- Ayak ve Ayak Bileği kemikleri) |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
6) |
Columna Vertebralis ve Toraks Osteolojisi |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
7) |
Cranium Osteolojisi |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
8) |
Ara Sınav |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
9) |
Eklemlerin Sınıflandırılması |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
10) |
Üst - Alt Ekstremite ve Gövde Eklemleri |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
11) |
Üst Ekstremite Kasları |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
12) |
Üst Ekstremite Kasları |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
13) |
Alt Ekstremite Kasları |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
14) |
Alt Ekstremite Kasları |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
15) |
Gövde Kasları (Abdominal Bölge, Pelvik Bölge Kasları, Spinal Kaslar, Pektoral bölge kasları...) |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
16) |
Final Sınavı |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. |
5 |
2) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. |
4 |
3) |
Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. |
3 |
4) |
Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. |
3 |
5) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. |
3 |
6) |
Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. |
5 |
7) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. |
5 |
8) |
Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
3 |