FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1200111011
Ders İsmi: Anatomi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 2 5 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hürriyet ÇETİNOK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin mesleki yaşamı boyunca ihtiyaç duyacağı anatomi terminolojisi, insan vücudunun organizasyonu, ayrıntılı lokomotor sistem anatomisi ve diğer sistemlerin anatomik yapı ve fonksiyonlarının bilgisini vermektir.
Dersin İçeriği: Anatomiye giriş, anatominin genel terminolojisi, hareket anatomisi, eklem hareketlerinin anatomik düzlem ve eksenler üzerinde açıklanması ve terminolojisi, üst ve alt ekstremite, gövde, vertebral kolon ve kafatası kemikleri, eklemlerin sınıflandırılması, üst ekstremite kasları, alt ekstremite kasları, gövde kasları, fasyal kaslar, görevleri ve innervasyonları.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel anatomi terminolojisine hakimdir, anatomik pozisyonlar, anatomik düzlem ve eksenler üzerindeki eklem hareketleri ve bu hareketlerin anatomik terminolojisini bilir.
2) İnsan vücudunu oluşturan kemik, kas, eklem yapılarını ve fonksiyonlarını bilir.
3) Eklem sınıflandırılmasını bilir, insan vücudundaki eklemleri bu sınıflandırmalara göre kategorize edebilir.
4) Hareketi oluşturan bütün iskelet kaslarının anatomik yerini, görevlerini ve innervasyonunu söyleyebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anatomiye Giriş 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
2) Anatomide Temel Terminolojiler 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
3) Hareket terminolojisi ve Lokomotor Sistem Anatomisine Giriş 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
4) Üst Ekstremite Osteolojisi (Skapula- Omuz- Dirsek- El ve El Bileği Kemikleri) 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
5) Alt Ekstremite Osteolojisi (Kalça- Diz- Ayak ve Ayak Bileği kemikleri) 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
6) Columna Vertebralis ve Toraks Osteolojisi 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
7) Cranium Osteolojisi 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
8) Ara Sınav 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
9) Eklemlerin Sınıflandırılması 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
10) Üst - Alt Ekstremite ve Gövde Eklemleri 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
11) Üst Ekstremite Kasları 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
12) Üst Ekstremite Kasları 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
13) Alt Ekstremite Kasları 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
14) Alt Ekstremite Kasları 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
15) Gövde Kasları (Abdominal Bölge, Pelvik Bölge Kasları, Spinal Kaslar, Pektoral bölge kasları...) 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
16) Final Sınavı 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."


Diğer Kaynaklar: "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 5
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 4
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 3
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 3
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 3
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 5
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 5
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 60
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Ara Sınavlar 1 31
Final 2 72
Toplam İş Yükü 205