FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1200111011
Ders İsmi: Anatomi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
4 2 0 5 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin mesleki yaşamı boyunca ihtiyaç duyacağı anatomi terminolojisi, insan vücudunun organizasyonu, ayrıntılı lokomotor sistem anatomisi ve diğer sistemlerin anatomik yapı ve fonksiyonlarının bilgisini vermektir.
Dersin İçeriği: Anatomiye giriş, anatominin genel terminolojisi, hareket anatomisi, eklem hareketlerinin anatomik düzlem ve eksenler üzerinde açıklanması ve terminolojisi, üst ve alt ekstremite, gövde, vertebral kolon ve kafatası kemikleri, eklemlerin sınıflandırılması, üst ekstremite kasları, alt ekstremite kasları, gövde kasları, fasyal kaslar, görevleri ve innervasyonları.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel anatomi terminolojisine hakimdir.
2) Anatomik pozisyonlar, anatomik düzlem ve eksenler üzerindeki eklem hareketleri ve bu hareketlerin anatomik terminolojisini açıklar.
3) Eklem sınıflandırılmasını bilir, insan vücudundaki eklemleri bu sınıflandırmalara göre kategorize eder.
4) Hareketi oluşturan bütün iskelet kaslarının anatomik yerini, görevlerini ve innervasyonunu söyleyebilir.
5) İnsan vücudunu oluşturan kemik, kas, eklem yapılarını ve fonksiyonlarını açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anatomiye Giriş 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
2) Anatomide Temel Terminolojiler 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
3) Hareket terminolojisi ve Lokomotor Sistem Anatomisine Giriş 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
4) Üst Ekstremite Osteolojisi (Skapula- Omuz- Dirsek- El ve El Bileği Kemikleri) 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
5) Alt Ekstremite Osteolojisi (Kalça- Diz- Ayak ve Ayak Bileği kemikleri) 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
6) Columna Vertebralis ve Toraks Osteolojisi 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
7) Cranium Osteolojisi 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
8) Ara Sınav 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
9) Eklemlerin Sınıflandırılması 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
10) Üst - Alt Ekstremite ve Gövde Eklemleri 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
11) Üst Ekstremite Kasları 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
12) Üst Ekstremite Kasları 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
13) Alt Ekstremite Kasları 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
14) Alt Ekstremite Kasları 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
15) Gövde Kasları (Abdominal Bölge, Pelvik Bölge Kasları, Spinal Kaslar, Pektoral bölge kasları...) 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.
16) Final Sınavı 1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."


Diğer Kaynaklar: "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar.
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler.
3) Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular.
4) Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır.
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. 5
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler.
3) Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. 2
4) Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. 1
6) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. 1
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 31 31
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 165