Dersin Amacı: |
Öğrencilerin mesleki yaşamı boyunca ihtiyaç duyacağı anatomi terminolojisi, insan vücudunun organizasyonu, ayrıntılı lokomotor sistem anatomisi ve diğer sistemlerin anatomik yapı ve fonksiyonlarının bilgisini vermektir.
|
Dersin İçeriği: |
Anatomiye giriş, anatominin genel terminolojisi, hareket anatomisi, eklem hareketlerinin anatomik düzlem ve eksenler üzerinde açıklanması ve terminolojisi, üst ve alt ekstremite, gövde, vertebral kolon ve kafatası kemikleri, eklemlerin sınıflandırılması, üst ekstremite kasları, alt ekstremite kasları, gövde kasları, fasyal kaslar, görevleri ve innervasyonları.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Anatomiye Giriş |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
2) |
Anatomide Temel Terminolojiler |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
3) |
Hareket terminolojisi ve Lokomotor Sistem Anatomisine Giriş |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
4) |
Üst Ekstremite Osteolojisi (Skapula- Omuz- Dirsek- El ve El Bileği Kemikleri) |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
5) |
Alt Ekstremite Osteolojisi (Kalça- Diz- Ayak ve Ayak Bileği kemikleri) |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
6) |
Columna Vertebralis ve Toraks Osteolojisi |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
7) |
Cranium Osteolojisi |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
8) |
Ara Sınav |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
9) |
Eklemlerin Sınıflandırılması |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
10) |
Üst - Alt Ekstremite ve Gövde Eklemleri |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
11) |
Üst Ekstremite Kasları |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
12) |
Üst Ekstremite Kasları |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
13) |
Alt Ekstremite Kasları |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
14) |
Alt Ekstremite Kasları |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
15) |
Gövde Kasları (Abdominal Bölge, Pelvik Bölge Kasları, Spinal Kaslar, Pektoral bölge kasları...) |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
16) |
Final Sınavı |
1. Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi
değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. |
5 |
2) |
Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. |
|
3) |
Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. |
2 |
4) |
Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. |
2 |
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
1 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde
kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. |
1 |
7) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. |
|