FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1200121002
Ders İsmi: Normal Motor Gelişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Normal motor gelişim, büyüme ve gelişme terminolojileri, kognitif ve emosyonel gelişim, embriyojenik ve fetal gelişim, refleksler, neonatal, natal, infant ve çocukluk ve adolesan dönemlerinin motor, duyusal ve diğer gelişim özellikleri, bazı anormal gelişim durumlarını incelemeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Normal motor, duyusal ve sistemsel gelişimin incelenmesi, gelişimsel anomalilerin belirlenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Normal motor gelişimi bilir.
2) Duyusal gelişimi bilir.
3) Biyopsikososyal gelişimi kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Gelişimi etkileyen riskleri ve gelişimsel anomalileri analiz eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Büyüme ve gelişmenin tanımı 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
2) Gelişime genel bakış 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
3) Hareket gelişimini etkileyen faktörler 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Motor kontrol ve motor öğrenme 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
5) Gelişim ve motor kontrol teorileri 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
6) Refleksler 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
7) Ara Sınav
8) 0-2 yaş motor gelişim 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
9) 2-6 yaş motor gelişim 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
10) Üst ekstremite fonksiyonunun gelişimi 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
11) El fonksiyonunun gelişimi 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
12) Yaşlılarda hareket ve fonksiyon gelişimi 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
13) Çocuklarda aktivite için gerekli becerilerin gelişimi 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
14) Gelişimi etkileyen fiziksel ve psikososyal faktörler 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
15) Genel tartışma 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
Diğer Kaynaklar: 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 17 17
Final 1 22 22
Toplam İş Yükü 165