Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Büyüme ve gelişmenin tanımı |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
2) |
Gelişime genel bakış |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
3) |
Hareket gelişimini etkileyen faktörler |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
4) |
Motor kontrol ve motor öğrenme |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
5) |
Gelişim ve motor kontrol teorileri |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
6) |
Refleksler |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
0-2 yaş motor gelişim |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
9) |
2-6 yaş motor gelişim |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
10) |
Üst ekstremite fonksiyonunun gelişimi |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
11) |
El fonksiyonunun gelişimi |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
12) |
Yaşlılarda hareket ve fonksiyon gelişimi |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
13) |
Çocuklarda aktivite için gerekli becerilerin gelişimi |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
14) |
Gelişimi etkileyen fiziksel ve psikososyal faktörler |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
15) |
Genel tartışma |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Gallahue DL ve ark. Motor Gelişimi Anlamak, 2020. |
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi
değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. |
4 |
2) |
Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. |
1 |
3) |
Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. |
5 |
4) |
Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. |
5 |
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
3 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde
kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. |
2 |
7) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. |
1 |