BESLENME VE DİYETETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1210321008 | ||||||||
Ders İsmi: | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. M.Emel ALPHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Ayşe Betül DEMİRBAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Özel durumlarda ve hastalıklarda beslenmenin temel ilkelerini öğrenen öğrencilerin bu özel gruplaraeğitim verebilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Eğitimin tanımı ve ilkeleri, eğitimde hedef ve davranış belirleme, eğitim yöntemi ve araçları, yetişkineğitiminin özellikleri, çocukların eğitimlerinin özellikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eğitimin tanımı ve ilkeleri | Ders için hazırlanmış PPT |
2) | Eğitimde Hedef ve Davranış Belirleme | Ders için hazırlanmış PPT |
3) | Eğitim Yöntemleri ve Araçları | Ders için hazırlanmış PPT |
4) | İletişim | Ders için hazırlanmış PPT |
5) | Yetişkin Eğitimi ve özellikleri | Ders için hazırlanmış PPT |
6) | Çocuklarda eğitimin özellikleri | Ders için hazırlanmış PPT |
7) | Toplu Beslenme Sistemlerinde Eğitim | Ders için hazırlanmış PPT |
8) | Ara sınav | Ara sınav |
9) | Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları | Ders için hazırlanmış PPT |
10) | Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları | Ders için hazırlanmış PPT |
11) | Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları | Ders için hazırlanmış PPT |
12) | Klinik beslenme ile ilgili sunumlar | Ders için hazırlanmış PPT |
13) | Klinik beslenme ile ilgili sunumlar | Ders için hazırlanmış PPT |
14) | Klinik beslenme ile ilgili sunumlar | Ders için hazırlanmış PPT |
15) | Final sınavı | Final sınavı |
16) | Final sınavı | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kşi ve kurumlar çin Beslenme Eğitimi Rehberi 2. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 3. Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
Diğer Kaynaklar: | Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. | ||||||||||
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. | ||||||||||
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | ||||||||||
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | ||||||||||
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | ||||||||||
9) Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||
10) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||||||
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
2) | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. | |
3) | Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. | 1 |
4) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 1 |
5) | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | 1 |
6) | Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | 5 |
8) | Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | 5 |
9) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. | 2 |
10) | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | 2 |
11) | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 52 |