BESLENME VE DİYETETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1210221014
Ders İsmi: Mesleki İngilizce-II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. M.Emel ALPHAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Betül KOÇAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Beslenme ve diyetetik öğrencilerine yönelik olarak, profesyonel ve/veya akademik hayatlarında yabancı kaynaklı verilere ulaşmalarında ve bunları çözümleyebilmelerinde yardımcı olabilmek amacıyla yabancı dillerinin (esas olarak İngilizce’lerinin) geliştirilmesi hedef alınmaktadır.
Dersin İçeriği: Beslenme ve diyetetik ders içerikleri esas alınarak, branşlarına yönelik terminolojik bilgi, görsel olarak desteklenecek vaka ve/veya konu sunumlarıyla sorunların çözümlenmesi, Türkçe'den İngilizce'ye ve İngilizce'den Türkçe'ye yapılacak çeviriler doğrultusunda dili kullanma ve özümseme yeteneklerinin geliştirilmesi, profesyonel yaşantılarında, iş ya da akademik ortamda karşılaşabilecekleri temel unsurların göz önüne alınmasıyla birlikte; CV yazılımı, sunum kabiliyetleri ve kendilerini yabancı dilde ifade edebilme yeteneklerinin kazandırılması, bu dersin temel içeriği olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Beslenme ve Diyetetik bilim alanına ait ingilizce okuma ve anlama becerisi geliştirir.
2) Beslenme ve Diyetetik alanındaki yabancı literatür tarama becerisi gelişir.
3) Beslenme ve diyetetik alanında dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek yabancı dil yeterliliği kazanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gramer ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
2) Gramer ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
3) Dilbilgisi ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
4) Gramer ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
5) Gramer ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
6) Gramer ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
7) Ara sınav. Ara sınav
8) Gramer ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
9) Gramer ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
10) Gramer ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
11) Gramer ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
12) Gramer ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
13) Gramer ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
14) Gramer ve terminoloji çalışmaları ve her hafta farklı makale incelemesi Ders için hazırlanmış PPT
15) Genel değerlendirme Ders için hazırlanmış PPT
16) Final sınavı. Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -L. Kathleen Mahan, Janice L Raymond, Krause’s Food & the Nutrition Care Process, 2016, 14 th edition -ESPEN Guidelines & Consensus Papers -U.S. Department of Health and Human Services and U.S. Department of Agriculture. 2015–2020 Dietary Guidelines for Americans. 8th Edition. December 2015. Available at http://health.gov/dietaryguidelines/2015/guidelines/-Position of the Academy of Nutrition and Dietetics Position Papers
Diğer Kaynaklar: -L. Kathleen Mahan, Janice L Raymond, Krause’s Food & the Nutrition Care Process, 2016, 14 th edition -ESPEN Guidelines & Consensus Papers -U.S. Department of Health and Human Services and U.S. Department of Agriculture. 2015–2020 Dietary Guidelines for Americans. 8th Edition. December 2015. Available at http://health.gov/dietaryguidelines/2015/guidelines/-Position of the Academy of Nutrition and Dietetics Position Papers

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır.
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer.
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
9) Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. 5
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. 2
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. 1
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 3
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
9) Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 5
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 66