BESLENME VE DİYETETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1200111003 | ||||||||
Ders İsmi: | Fizyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. M.Emel ALPHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Mehmet Numan ERMUTLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders hücre, organ ve sistemlerin fonksiyonları ile temel işleyiş mekanizmasını ele almakta ve klinik bilimler için temel bir baz oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sinir Sistemi, Kas Fizyolojisi, Kan Fizyolojisi, Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi, Böbrek Fonksiyonları, Solunum Fizyolojisi, Gastrointestinal Fonksiyon, Endokrin Sistem konularının öğretilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vücut Sıvı Kompartmanları; Hücre Membranından İyon ve Moleküllerin Taşınması | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
2) | Membran Potansiyeli; Aksiyon Potansiyeli; Periferik Sinir | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
3) | Sinaptik İleti ve Nörotransmitterler: Duysal Uyaranların Sinir İmpulslarına Çevrilmesi | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
4) | Somatik Duyular; Görme Duyusu; İşitme Duyusu | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
5) | Hipotalamus: Limbik Sistem; Otonom Sinir Sistemi | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
6) | İskelet Kası ve Sinir Kas İletimi | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
7) | Düz Kasların Sinirsel ve Hormonal Kontrolü | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
8) | Vize sınavı | Yok |
9) | Kan Hücrelerinin Oluşumu, Eritrositler, Lökositler ve Trombositler | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
10) | Bağışıklık Sistemi; Kan Grupları | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
11) | Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
12) | Böbrek Fizyolojisi | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
13) | Solunum Fizyolojisi | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
14) | Sindirim Fizyolojisi | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
15) | Endokrin Sistem | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
16) | Final sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
Diğer Kaynaklar: | Farklı kitaplarından derlenmiş PowerPoint sunumu. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. | ||||||||||
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. | ||||||||||
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | ||||||||||
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | ||||||||||
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | ||||||||||
9) Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||
10) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||||||
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
2) | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. | |
3) | Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. | |
4) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 2 |
5) | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | 3 |
6) | Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | 1 |
8) | Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | 5 |
9) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. | |
10) | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | 3 |
11) | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilir. | 3 |
Anlatım | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 |