Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mobilya Tasarımında Konsepte Giriş
|
1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96,
2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials,
3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover) |
2) |
Tanım - Kavram - Biçim İlişkisi
|
1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96,
2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials,
3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover) |
3) |
Kavram biçim ilişkisi üzerinden tasarım çalışması
|
1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96,
2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials,
3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover) |
4) |
Kavram / Biçim çalışmalarının değerlendirilmesi
|
1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96,
2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials,
3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover) |
5) |
Kimlik - Biçim ilişkisi üzerinden tasarım çalışması
|
1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96,
2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials,
3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover) |
6) |
Kimlik / Biçim Çalışmalarının Değerlendirilmesi
|
1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96,
2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials,
3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover) |
7) |
Konsept tanımı ve Konsept geliştirme süreci
|
1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96,
2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials,
3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover) |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Konsept projeler üzerinden tasarım geliştirme ve seçme
|
1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96,
2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials,
3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover) |
10) |
Konsept projeye uygun tasarım çalışması
|
1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96,
2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials,
3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover) |
11) |
Konsept- mobilya çalışmalarının değerlendirilmesi
|
1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96,
2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials,
3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover) |
12) |
Tasarımcı kimliğinin mobilya tasarımına yansımaları
|
1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96,
2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials,
3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover) |
13) |
Tasarımcılar üzerinden mobilya analizleri
|
1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96,
2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials,
3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover) |
14) |
Genel Tekrar |
Okutman Notları |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. |
5 |
2) |
Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. |
5 |
3) |
Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. |
5 |
4) |
Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. |
4 |
5) |
Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. |
4 |
6) |
Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. |
5 |
7) |
Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. |
4 |
8) |
Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. |
3 |
9) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. |
2 |
10) |
Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. |
3 |
11) |
Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. |
2 |
12) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. |
2 |
13) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. |
2 |