Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere yönetimin temel işlevlerini, yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini ve iletişim, liderlik, karar alma ve motivasyon gibi işletme yönetiminin temel kavramlarını öğreterek, gelecekte yönetim ve organizasyon alanında uzmanlaşmak isteyen işletme yönetimi öğrencilerine entelektüel altyapı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, organizasyon teorisindeki temel perspektifleri ve organizasyonlar ve yönetim üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Yönetim ve Organizasyon dersi, organizasyon teorisindeki tüm temel çalışmaları ve organizasyonlara yönelik pratik uygulamaları tanıtma ve tartışma fırsatı sağlayacaktır. Ders, yönetim, organizasyonlar ve organizasyon yapılarıyla ilgili temel bilgileri belirler. Ayrıca, organizasyonların dış ve iç ortamların ihtiyaçlarını yansıtacak şekilde nasıl işlediğini, geliştiğini ve kendilerini nasıl değiştirdiğini araştırır. Ders, farklı organizasyonel alternatifleri ve koordinasyon mekanizmalarını ve insan kaynakları düşüncesinin küresel ölçekte sonuçlarının ele alınmasını açıklar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurs Yöneticilerine Giriş ve İşyerinde Siz |
Robbins & Coulter Bölüm 1 |
2) |
Yönetim Tarihi |
Robbins & Coulter Bölüm 1 |
3) |
Karar Verme |
Robbins & Coulter (Bölüm 2) |
4) |
Dış Çevrenin ve Organizasyon Kültürünün Etkisi |
Robbins & Coulter (Bölüm 3 )
|
5) |
Küresel Bir Ortamda Yönetim |
Robbins & Coulter (Bölüm 4) |
6) |
Sosyal Sorumluluk ve Etik Yönetimi |
Robbins & Coulter (Bölüm 6) |
7) |
Değişimi ve Yıkıcı Yeniliği Yönetmek |
Robbins & Coulter (Bölüm 7) |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Planlamanın Temelleri |
Robbins & Coulter (Bölüm 8)
|
10) |
Stratejiyi Yönetmek |
Robbins & Coulter (Bölüm 9)
|
11) |
Organizasyonel Yapının Tasarlanması |
Robbins & Coulter (Bölüm 11)
|
12) |
İnsan Kaynaklarını Yönetmek |
Robbins & Coulter (Bölüm 12)
|
13) |
Çalışanları Motive Etmek |
Robbins & Coulter (Bölüm 16)
|
14) |
Etkili Bir Lider Olmak |
Robbins & Coulter (Bölüm 17) |
15) |
İzleme ve Kontrol |
Robbins & Coulter (Bölüm 18) |
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing.
Daft, R. L. (2013), Management, Cengage Learning. |
Diğer Kaynaklar: |
Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing.
Daft, R. L. (2013), Management, Cengage Learning. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
4) |
Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
5) |
Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. |
|
6) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. |
|
7) |
Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi. |
|
8) |
Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
9) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
10) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
12) |
Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. |
|
13) |
Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. |
|
14) |
Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. |
|
15) |
Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri |
|