ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,52 |
Ders Kodu: | 1411002027 | ||||||||||
Ders İsmi: | Facility Design and Planning | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Elif TARAKÇI | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Birçok mühendislik dallarının ve diğer disiplinlerin ilgi alanına giren tesis tasarımı ve planlaması, hizmet yada üretim alanlarında, faaliyetlerin en etkin şekilde gerçekleştirilmesini sağlayacak kuruluş yerinin seçimi ve kuruluş içerisindeki tüm faaliyetlerin ve kaynakların gereksinimlere en uygun şekilde kullanılması yönünde karar vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Tesis Yerinin Seçimi ve Tesis Düzenleme, Tesis Yerinin Seçimi ve Tesis Düzenlemede Analiz Metotları, Yer Seçiminde Değerleme Yöntemleri, Temel Tesis Yerleştirme Problemleri, Sabit Maliyetli Yer seçimi Analizi, Atama Yapılamayan Yerleşim Bölgeleri, Sürekli Tesis Yerleştirme Problemleri, Bilgisayar Destekli Tesis Yerleştirmede Kullanılan Algoritmalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tesis Yerinin Seçimi ve Tesis Düzenleme_1 | DERS KİTABI |
2) | Tesis Yerinin Seçimi ve Tesis Düzenleme_2 | DERS KİTABI |
3) | Tesis Yerinin Seçimi ve Tesis Düzenlemede Analiz Metotları_1 | DERS KİTABI |
4) | Tesis Yerinin Seçimi ve Tesis Düzenlemede Analiz Metotları_2 | DERS KİTABI |
5) | Yer Seçiminde Değerleme Yöntemleri_1 | DERS KİTABI |
6) | Yer Seçiminde Değerleme Yöntemleri_2 | DERS KİTABI |
7) | Temel Tesis Yerleştirme Problemleri_1 | DERS KİTABI |
8) | ARA SINAV | |
9) | Departmanların planlanması ve yerleşim metotları | DERS KİTABI |
10) | Sabit Maliyetli Yer seçimi Analizi, Atama Yapılamayan Yerleşim Bölgeleri_1 | DERS KİTABI |
11) | Sürekli Tesis Yerleştirme Problemleri (minimum transport maliyetli yer seçimi)_1 | DERS KİTABI |
12) | Sürekli Tesis Yerleştirme Problemleri (minimum transport maliyetli yer seçimi)_2 | DERS KİTABI |
13) | Bilgisayar Destekli Tesis Yerleştirmede Kullanılan Algoritmalar_1 | DERS KİTABI |
14) | Bilgisayar Destekli Tesis Yerleştirmede Kullanılan Algoritmalar_2 | DERS KİTABI |
15) | Bilgisayar Destekli Tesis Yerleştirmede Kullanılan Algoritmalar_3 | DERS KİTABI |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Facilities Planning, James A. Tompkins, John A. White, Yavuz A. Bozer, J. M. A. Tanchoco, ISBN-13: 978-0471413899 Özden K, Tesis Planlaması: İşyeri, Fabrika Tasarımı ve Yerleşim Düzeni, Papatya Bilim; 2. basım (1 Ekim 2016), ISBN-10 : 6059594077, ISBN-13 : 978-6059594073 "Sule D., Manufacturing Facilities, CRC Press; 3. basım (31 Ekim 2008), İngilizce, ISBN-10 : 1420044222 ISBN-13 : 978-1420044225" |
Diğer Kaynaklar: | Facilities Planning, James A. Tompkins, John A. White, Yavuz A. Bozer, J. M. A. Tanchoco, ISBN-13: 978-0471413899 Özden K, Tesis Planlaması: İşyeri, Fabrika Tasarımı ve Yerleşim Düzeni, Papatya Bilim; 2. basım (1 Ekim 2016), ISBN-10 : 6059594077, ISBN-13 : 978-6059594073 "Sule D., Manufacturing Facilities, CRC Press; 3. basım (31 Ekim 2008), İngilizce, ISBN-10 : 1420044222 ISBN-13 : 978-1420044225" |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||||||||||
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||||||
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||||||||||
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. | ||||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. | ||||||||||||||
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi. | ||||||||||||||
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||||||
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||||||
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. | ||||||||||||||
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||||||
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||||||||||
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. | ||||||||||||||
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. | ||||||||||||||
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | |
3) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
4) | Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
5) | Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. | |
6) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. | |
7) | Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi. | |
8) | Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
9) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
10) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. | |
11) | Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
12) | Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. | |
13) | Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. | |
14) | Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. | |
15) | Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 147 |