FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72 |
Ders Kodu: | 5010003102 | ||||||||||
Ders İsmi: | Gastronomi Tarihi ve Kültürü | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ortak Dersler | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Zeynep Nur SAYGIN |
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı dünya ve Anadolu mutfaklarının günümüze kadar incelenmesidir. Ayrıca yemeğin siyasi boyutlarını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği: | Mezopotamya ve Eski Mısır Uygarlıklarında Gastronomi, Anadolu Uygarlıklarında Gastronomi, Orta Asya Uygarlığı, Yunan Roma ve Bizans Uygarlıkları, Arap Mutfağı, Selçuklu Devleti ve Osmanlı Devleti Mutfağı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Tarih Öncesi Devirler | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
2) | Mezopotamya ve Eski Mısır Uygarlıkları | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
3) | İlk Anadolu Uygarlıkları | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
4) | Orta Asya | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
5) | Antik Yunan, Roma ve Bizans | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
6) | Ortaçağ Arap Uygarlıkları | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
7) | Anadolu Selçuklu Devleti ve Anadolu Beylikleri | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Erken Osmanlı Dönemi | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
10) | Osmanlı Klasik ve Geç Dönem | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
11) | Ortaçağ Avrupası | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
12) | Avrupa Mutfağı (1500-1700) | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
13) | Avrupa Mutfağı (1700-1900) | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
14) | QUİZ | |
15) | GENEL TEKRAR | |
16) | FİNAL EXAM |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. | |||||||||
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. | |||||||||
3) Sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını belirleyebilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tespit eder ve uygular. | |||||||||
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü değerlendirmeler sonucunda elde ettiği verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar ve sonlandırır. | |||||||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına dair bilgisiyle transdisipliner bir ekibin parçası olarak mesleki ve akademik çalışmaların planlanıp yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. | |||||||||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi sürecinde verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser. | |||||||||
7) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve meslek hayatına dahil eder. | |||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi süreçlerinde biyopsikososyal bakış açısıyla dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve insan haklarına saygı göstererek etkili iletişim stratejilerini kullanır. | |||||||||
9) Ulusal ve uluslararası alanda kendini ve mesleğini etkin bir şekilde ifade edebilmek ve bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||
10) Toplum ve birey sağlığının korunması ve geliştirilmesi için alana özgü bilimsel çalışmalar yapar, kanıta dayalı bilgileri klinik pratiğinde etkin bir şekilde kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. | |
2) | Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. | |
3) | Sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını belirleyebilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tespit eder ve uygular. | |
4) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü değerlendirmeler sonucunda elde ettiği verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar ve sonlandırır. | |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına dair bilgisiyle transdisipliner bir ekibin parçası olarak mesleki ve akademik çalışmaların planlanıp yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. | |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi sürecinde verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve meslek hayatına dahil eder. | |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi süreçlerinde biyopsikososyal bakış açısıyla dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve insan haklarına saygı göstererek etkili iletişim stratejilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası alanda kendini ve mesleğini etkin bir şekilde ifade edebilmek ve bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. | |
10) | Toplum ve birey sağlığının korunması ve geliştirilmesi için alana özgü bilimsel çalışmalar yapar, kanıta dayalı bilgileri klinik pratiğinde etkin bir şekilde kullanır. |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 32 | 2 | 64 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 64 |