ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1411211017
Ders İsmi: System Analysis and Design
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Elif TARAKÇI
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere doğal ve mühendislik sistemlerini toplum yararına modelleme, tasarlama ve kontrol etmelerini sağlayan bir dizi araç, kavram ve uygulamaları öğretmek ve sistem analiz tekniklerini ve kavramlarını başarılı ve verimli bir şekilde uygulamayı öğrenmektir. Bu ders kapsamında öğrenciler uygulamada karşılaşılan mühendislik problemlerini gerçekçi kısıtlar ve koşullar ve sistem bileşenleri ile tanımlayarak çözebileceklerdir. Dersin amacı, öğrencilere bireysel ve/veya grup halinde çalışma yeteneği kazandırmayı ve gerçek mühendislik uygulamalarına hazırlanmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bilgi Sistemleri ve faydalari, Bilgisayara Dayali Bilgi Sistemleri, Veri isleme sistemleri, Yonetim Bilgi Sistemleri, Karar Destek Sistemleri,Ofis Otomasyon Sistemleri, Uzman Sistemler, Sistem Analiz Faaliyetleri, Sistem Analiz Asamanlari, Surec Akis Semasi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sistem Analizi ve Tasarımı dersi kapsamında ilgili alandaki problemi tanımlayabilme ve proje analizini gerçekleştirebilme.
2) Konu ile ilgili sektör araştırması ve literatür taraması yapabilme
3) Uygulama geliştirme yazılımı ve ihtiyaçlara bağlı diğer yazılım ve bileşenleri seçebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş ve Temel Kavramlar - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
2) Sistem Teorisi, Sistemlerin Özellikleri ​ - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
3) Sistemlerin Sınıflandırılması - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
4) Üretim Sistemleri - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
5) Sistem Modelleri: Grafikler, Organizasyon Şeması, Süreç Akış Şeması - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
6) Sistem Modelleri: Gantt Tablosu - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
7) Sistem Modelleri: Karar Ağacı - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
8) Ara sınav - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
9) System Models: Network Diagram (CPM) - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
10) System Models: Network Diagram (PERT) - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
11) Bilgi sistemleri - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
12) Sistem Tasarımı: Sistem Tasarım Aşamaları, Sistem Gereksinimlerinin Belirlenmesi - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
13) Sistem Tasarımı: Veri Modelleme ve Veritabanı Tasarımı - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
14) Sistem Tasarımı Uygulama Aşaması: Uygulama, Test ve Değerlendirme - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
15) Öğrenci Sunumları - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
16) Yıl sonu sınavı - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları/Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin.- Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002
Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley.- Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012
“Systems Analysis and Design”, Wiley.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama konularında bilgi.
2) Mühendislik Bilgisi: Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.
3) Mühendislik Bilgisi: Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
4) Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama,
5) Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.
6) Mühendislik Tasarımı: Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.
7) Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.
8) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması becerisi.
9) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
10) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma becerisi.
11) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için veri toplama becerisi.
12) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
13) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
14) Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.
15) Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16) Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.
17) Etik Davranış: Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.
18) Bireysel ve Takım Çalışması: Bireysel (yüz yüze, uzaktan veya karma) çalışabilme becerisi.
19) Bireysel ve Takım Çalışması: Disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.
20) Bireysel ve Takım Çalışması: Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.
21) Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
22) Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
23) Proje Yönetimi: Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.
24) Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama konularında bilgi.
2) Mühendislik Bilgisi: Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.
3) Mühendislik Bilgisi: Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
4) Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama,
5) Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.
6) Mühendislik Tasarımı: Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.
7) Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.
8) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması becerisi.
9) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
10) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma becerisi.
11) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için veri toplama becerisi.
12) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
13) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
14) Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.
15) Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16) Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.
17) Etik Davranış: Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.
18) Bireysel ve Takım Çalışması: Bireysel (yüz yüze, uzaktan veya karma) çalışabilme becerisi.
19) Bireysel ve Takım Çalışması: Disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.
20) Bireysel ve Takım Çalışması: Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.
21) Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
22) Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
23) Proje Yönetimi: Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.
24) Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 7 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 134