ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1400121006
Ders İsmi: Physics II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 2 0 4 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. Elif PEKSU KARAAĞAÇ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Sevtap YILDIZ ÖZBEK
Öğr.Gör.Dr. Elif PEKSU KARAAĞAÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, elektrik ve manyetizmanın temel kavramlarını ve yasalarını öğretmek ve özellikle öğrencilerin fiziğin bir disiplin olarak dünyanın nasıl işlediğine dair derin bir anlayış elde etmek için nasıl kullanılabileceğini kendi kendilerine öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Elektrik yükü, Coulomb Yasası, Elektrik Alan, Elektrik Akısı, Gauss Yasası, Elektrik Potansiyel, Elektriksel Potansiyel Enerji, Kondansatörler, Elektrik akımı, direnç ve Ohm Kanunu, Güç, Devreler, Kirchhoff Kuralları, Manyetik kuvvet, Biot-Savart Yasası, İki paralel iletken arasındaki manyetik kuvvet, Akımın yarattığı manyetik alan, Ampere Yasası, Manyetik Akı, Faraday Yasası, Lenz Kuralı, Indüksiyon EMK'ları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1) Öğrenciler Fizik alanındaki güncel bilgilere, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır. Fizik ile ilgili kaynakları kullanabilecek düzeyde bilgi donanımına sahip olacaktır. 2) Öğrenciler, fiziksel ve matematiksel sezgi ve kavramsal anlayışı gösteren nitel analizler yapabileceklerdir. 3) Öğrenciler, elektrik ve manyetik alanları içeren durumlarda nicel hesaplamalar yapabilecek ve ilgili temel birimler, vektör toplama ve temel hesaplamanın uygulanması hakkında bilgi gösterebileceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1) Öğrenciler derste öğrendikleri kuramsal bilgileri uygulayabilecektir. 2) Öğrenciler deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirilebilecektir. 3) Öğrenciler alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilecek, verileri yorumlayabilecek, değerlendirebilecek ve analiz edebilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektrik Yükleri, Coulomb Yasası ve Uygulamaları Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
2) Elektrik Alan ve Elektrik Alanda Hareket: Elektrik alan, Elektrik alan çizgileri, Noktasal yüklerin elektrik alanı, Sürekli bir yük dağılımının elektrik alanı Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
3) Gauss Yasası: Elektrik akısı, Gauss Yasasının yüklü yalıtkanlara uygulanması, Elektrostatik dengedeki iletkenler Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
4) Elektrik Potansiyel: Potansiyel Enerji, Düzgün bir elektrik alanda potansiyel enerji, Noktasal yükler için potansiyel enerji, Elektrik potansiyeli, Eş potansiyel çizgiler, Potansiyelden elektrik alanın elde edilmesi. Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
5) Sığa: Sığanın Hesaplanması, Kondansatörlerin Seri ve Paralel Bağlanması, Yüklü Kondansatörlerde depolanan enerji Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
6) Elektrik akımı, Direnç, Ohm Kanunu ve Ohm Kanunun farklı ifadeleri, Elektriksel İletkenlik, Sıcaklığa bağlı direnç ilişkisi Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
7) Elektrik enerjisi ve Güç, Doğru Akım Devreleri, Elektromotor Kuvveti, Seri ve Paralel Bağlama Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
8) Kirchhoff Kuralları, RC Devreleri Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
9) Ara Sınav
10) Manyetik Alan: Manyetik kuvvet, Akım taşıyan bir iletkene etkiyen manyetik kuvvet, Manyetik alan içindeki yüklü parçacığın hareketi Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
11) Düzgün manyetik alan içindeki akım ilmeğine etkiyen Tork, Biot Savart Yasası Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
12) Aynı yönlü ve Zıt yönlü Akım Taşıyan İki Paralel İletken Arasındaki Manyetik Kuvvet Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
13) Ampere Yasası, Bir Selenoidin Manyetik Alanı, Manyetik Akı, Manyetizmada Gauss Yasası Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
14) Faraday İndüksiyon Yasası, Hareketsel EMK, Lenz Kuralı, İndüksiyon EMK'ları ve Elektrik Alanları Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
15) Genel Tekrar: Gauss Yasası, Ampere Yasası ve Faraday Yasasının Uygulamaları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Serway, Raymond A., and Jewett, John W. Physics for Scientists and Engineers.
Diğer Kaynaklar: Young, Hugh D., and Freedman, Roger A. University Physics with Modern Physics. 14th ed. Pearson, 2016

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

3

Program Kazanımları
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Problem Çözme
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 133