Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
The definition and characteristics of the concept of communication. The relationship between different disciplines and communication. |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
2) |
Types of communication (oral, written...), contextual types and roles of communication |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
3) |
Mass Communication, mass media |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
4) |
Introduction to Mass Communication Theories, Examination of Dominant Approaches |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
5) |
Hypodermic Needle, Information Theory, Lasswell's Communication Model |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
6) |
Psychological, sociological and technological approaches in communication theories (Mcluhan, Innis...) |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
7) |
Theories of agenda setting, sowing, thresholding, use and gratification |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
8) |
MIDTERM |
|
9) |
Media and Critical Approaches (Benjamin, Adorno, Horkheimer, Marcuse, Habermas) |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
10) |
Gramsci's concept of hegemony and Althusser's perception of media |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
11) |
Structuralism and Semiotics (Roland Barthes...) |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
12) |
Societies shaped by the media on Stuart Hall and Baudrillard |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
13) |
Political Economy of Communication, Media and Culture |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları SWARTZ D. (2018). Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim Yayınları YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
14) |
Consumption Culture, Popular Culture and Media |
BOURDİEU P. (2019). Televizyon Üzerine. İstanbul: Sel Yayıncılık
GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi
YAYLAGÜL L. (2014). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları |
15) |
Digitalising Media and the rebirth of the Fourth Estate |
BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları
JENKINS H. (2016). Cesur Yeni Medya. İstanbul: İletişim Yayınları
ÖZGEN E., KARA T. (2016). Ağdaki Şüphe. İstanbul: Beta Yayınları
YENGİN D. (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları |
16) |
FINAL EXAMS |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Graduates have basic theoretical and applied knowledge about anesthesia. |
|
2) |
Graduates have knowledge of the ethical framework related to anesthesia practices. |
|
3) |
Graduates use basic theoretical and applied knowledge about anesthesia. |
|
4) |
Graduates carry out a given task independently using their basic knowledge of anesthesia applications. |
|
5) |
Graduates can critically evaluate their basic knowledge and skills related to anesthesia. |
|
6) |
Graduates identify their needs for learning and have the competence to direct their own learning. |
|
7) |
Graduates express themselves effectively by communicating both verbal and written by using information and communication technologies related to the field of anesthesia. |
|
8) |
Graduates follow the developments in the agenda of the society and the world in the field of health and evaluate them with a sense of social responsibility. |
|
9) |
Graduates perform pre- and post-anaesthetic evaluation, pre-application material and drug preparation, and monitoring. |
|
10) |
Graduates follow the patient during the anesthesia application. |
|
11) |
Graduates know the basic functioning mechanisms of the organs and systems that make up the human organism and the effects and side effects of the drugs used in anesthesia on these systems. |
|
12) |
Graduates can evaluate the patient's airway at the end of the surgical intervention and ensure patient safety in all processes. |
|
13) |
Graduates know the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding their duties, rights and responsibilities as Anesthesiologist and act in accordance with these rules. |
|
14) |
Graduates are aware of the duties and responsibilities of the anesthesia technician, have sufficient knowledge and skills, keep patient caregivers and people at the forefront, can perform active teamwork together with effective communication, and aim to constantly learn and improve the consumed information. |
|