Course Objectives: |
The principal objective of the course is to investigate the genesis of the relationship between the individual and society. In this context, the student will undertake a detailed examination of the ways in which fields such as psychology, sociology, history, communication and anthropology influence the behaviour of the individual, the circumstances, patterns, incentives and even sanctions associated with appropriate behaviour in society. |
Course Content: |
The basic concepts and variables of behavioural science are studied. Then the social dynamics that underlie the behaviour of the person will be studied using different psychological theories such as learning, perception, personality, self. With regard to communication, which is the most basic step in socialisation, elements such as listening, empathy, body language, etc., that enable correct communication will be studied. |
Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Basic concepts and development of the behavioural sciences |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
2) |
Personality and Self |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
3) |
Attitudes and preconceptions |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
4) |
Learning and Perception |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
5) |
Culture and the effect of cultural elements on behaviour |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
6) |
Adaptation behaviour in the socialisation process |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
7) |
Basics and elements of communication |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
8) |
MIDTERM |
|
9) |
Types of Communication and Functions of Communication |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
10) |
Elements of verbal and non-verbal communication in interpersonal communication |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
11) |
Communication tools and the effect of mass communication on the person |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
12) |
Communication and Ethics, Sociology of Communication |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
13) |
Social media as a new element of communication and a change in the dynamics of society |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
14) |
Leadership in Communication and Behavioural Sciences |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
15) |
Current Communication Element Analyses |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
16) |
FINAL EXAMS |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Graduates have basic theoretical and applied knowledge about anesthesia. |
|
2) |
Graduates have knowledge of the ethical framework related to anesthesia practices. |
|
3) |
Graduates use basic theoretical and applied knowledge about anesthesia. |
|
4) |
Graduates carry out a given task independently using their basic knowledge of anesthesia applications. |
|
5) |
Graduates can critically evaluate their basic knowledge and skills related to anesthesia. |
|
6) |
Graduates identify their needs for learning and have the competence to direct their own learning. |
|
7) |
Graduates express themselves effectively by communicating both verbal and written by using information and communication technologies related to the field of anesthesia. |
|
8) |
Graduates follow the developments in the agenda of the society and the world in the field of health and evaluate them with a sense of social responsibility. |
|
9) |
Graduates perform pre- and post-anaesthetic evaluation, pre-application material and drug preparation, and monitoring. |
|
10) |
Graduates follow the patient during the anesthesia application. |
|
11) |
Graduates know the basic functioning mechanisms of the organs and systems that make up the human organism and the effects and side effects of the drugs used in anesthesia on these systems. |
|
12) |
Graduates can evaluate the patient's airway at the end of the surgical intervention and ensure patient safety in all processes. |
|
13) |
Graduates know the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding their duties, rights and responsibilities as Anesthesiologist and act in accordance with these rules. |
|
14) |
Graduates are aware of the duties and responsibilities of the anesthesia technician, have sufficient knowledge and skills, keep patient caregivers and people at the forefront, can perform active teamwork together with effective communication, and aim to constantly learn and improve the consumed information. |
|