Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Metabolik hastalıklara giriş |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
2) |
Metabolik hastalıklar, etyopatogenezi ve sınıflandırılması |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
3) |
Metabolik hastalıklarda fiziksel aktivite |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
4) |
Diyabet ve fiziksel aktivite |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
5) |
Diyabet ve fiziksel aktivite |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
6) |
Hipertansiyon ve fiziksel aktivite |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
7) |
Obezite ve fiziksel aktivite |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
8) |
Ara Sınav |
Ders Notları |
9) |
Dislipidemi |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
10) |
Metabolik Sendrom |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
11) |
Tiroid problemleri |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
12) |
Polikistik over sendromu |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
13) |
Osteoporoz ve osteomalazi |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
14) |
Konjenital metabolik hastalıklar |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
15) |
Vaka Tartışması |
"Ayça Genç, Aygül Çağlayan Tunç, Obezite: Egzersiz, Stres, Bağırsak Mikrobiyotası ve Duygusal Yeme, 2021.
İlhan Odabaş, Diyabetli Hastalarda Egzersiz, 2018."
|
16) |
Final Sınavı |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. |
5 |
2) |
Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. |
5 |
3) |
Sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını belirleyebilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tespit eder ve uygular. |
4 |
4) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü değerlendirmeler sonucunda elde ettiği verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar ve sonlandırır. |
|
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına dair bilgisiyle transdisipliner bir ekibin parçası olarak mesleki ve akademik çalışmaların planlanıp yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
|
6) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi sürecinde verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve meslek hayatına dahil eder. |
|
8) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi süreçlerinde biyopsikososyal bakış açısıyla dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve insan haklarına saygı göstererek etkili iletişim stratejilerini kullanır. |
4 |
9) |
Ulusal ve uluslararası alanda kendini ve mesleğini etkin bir şekilde ifade edebilmek ve bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. |
|
10) |
Toplum ve birey sağlığının korunması ve geliştirilmesi için alana özgü bilimsel çalışmalar yapar, kanıta dayalı bilgileri klinik pratiğinde etkin bir şekilde kullanır. |
|