İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412002013
Ders İsmi: İç Mimarlıkta Özellikli Uygulamalar I
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. İldem AYTAR SEVER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Alışveriş merkezlerindeki yeme-içme eylemi üzerindeki görsel algının tüketim çerçevesinde şekillendirilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: İç mimarlık mekan tasarım alanlarının bir parçası olan avmler içersindeki yeme-içme mekanlardaki kullanıcı deneyimini görsel algı bağlamındaki yerinin tüketim ve sosyal ilişki çerçevesinde değerlendirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Avm'lerdeki yeme-içme mekanlarının tüketim çerçevesindeki sosyolojik boyutunu anlar.
2) Avm-yeme içme mekanı ve farklı kültürler arası ilişkileri kurgular.
3) Avmlerde yeme-içme eylemini kullanıcı deneyimi çerçevesinde mekansal örgütlenmeyi biçimleyen süreçleri ve altta yatan sosyal anlamları kavramayı anlar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Görsel algı çerçevesinde mekan tasarım ilkelerini belirler ve mekanı şekillendirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) AVM'lerdeki yeme -içme mekan kurgusunu anlar ve tasarlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Alışveriş Kavramı ve Kurumsal Kimlik Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
2) Tüketim Kültürü Ve Alışveriş Merkezleri Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
3) Alışveriş Merkezlerinin Oluşumunu Etkileyen Faktörler Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
4) Alışveriş Merkezlerinde Mekan Kavramı Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
5) Alışveriş Merkezlerinde Mekkansal Kurgu Ve Kullanıcı Deneyimi Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
6) Alışveriş Merkezlerindeki Yeme-içme Mekan Kurgusunu Etkileyen Faktörler Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
7) Alışveriş Merkezlerindeki Yeme-İçme Mekanlarındaki Algı ve Algısal Etkileşimler Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
8) Ara Sınav Yok
9) Yeme-İçme mekanlarındaki Görsel Algılama ve Mekan Tasarım İlkeleri Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
10) Farklı Kültürlerdeki Yeme-İçme Mekan Araştırması ve Tartışılması Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
11) Örneklerinin irdelenmesi ve tartışma Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
12) Öğrenci Sunumları ve çalışmalarının tartışılması Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
13) Öğrenci Sunumları ve çalışmalarının tartışılması Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
14) Öğrenci Sunumları ve çalışmalarının tartışılması Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
15) Öğrenci Sunumları ve çalışmalarının tartışılması Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
16) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okutman Notları
Diğer Kaynaklar: Lecturer Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

5

2

3

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 5
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 5
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 4
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 5
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 5
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 4
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 5
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 4
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 2
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 3
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 3
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144