Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Orta Asyadaki eski kültürler (Anav, Afanasiyevo, Andronovo, Tagar, Karasuk) İskit(Saka) ve Hun Sanatı, Süsleme ve estetik değerler. Kurganlar, Balballar, Göçebe hayat ve üretim |
Ders Notu |
1) |
|
Arseven, C. E. (1983). Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
Yayınları.
Aslanapa, O. (1984). Türk Sanatı I-II, İstanbul: Kervan Yayınevi.
Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, İstanbul: Yem Yayınevi.
Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: Yem Yayınevi |
2) |
|
Arseven, C. E. (1983). Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
Yayınları.
Aslanapa, O. (1984). Türk Sanatı I-II, İstanbul: Kervan Yayınevi.
Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, İstanbul: Yem Yayınevi.
Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: Yem Yayınevi |
2) |
Köktürk Sanatı ve Uygur Sanatı: Strüktür, malzeme, süsleme, estetik değerler, Uygurlarla gelen değişim, Uygurlarda mimari, resim ve dekoratif süslemeler |
Ders Notu |
3) |
İslamiyet ile gelen değişim. İslam sonrası Karahanlı ve Gazneli sanatı. Mimari eserler, özellikleri, malzeme, süsleme ve etki alanları, dekoratif sanatlar |
Ders Notu |
3) |
|
Arseven, C. E. (1983). Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
Yayınları.
Aslanapa, O. (1984). Türk Sanatı I-II, İstanbul: Kervan Yayınevi.
Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, İstanbul: Yem Yayınevi.
Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: Yem Yayınevi |
4) |
Büyük Selçuklularda sanat; mimarlık ve bezeme, dönem özellikleri, sanatta etkileşim alanları, çini, keramik, resim, minyatür, hat ve dokuma sanatlarında tasarım, biçim, desen ve estetik değerler |
Ders Notu |
4) |
|
Arseven, C. E. (1983). Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
Yayınları.
Aslanapa, O. (1984). Türk Sanatı I-II, İstanbul: Kervan Yayınevi.
Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, İstanbul: Yem Yayınevi.
Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: Yem Yayınevi |
5) |
Anadolu'nun fethi, Türk sanatının Anadolu tecrübesi; Orta Asya, çevre ve yerel kültürlerin katkıları... Anadolu Selçukluları döneminde siyasi merkezler ve sanat merkezleri, mimarlık ve mimarlığa bağlı bezeme, çinicilik, malzeme ve estetik değerler, biçim, renk ve teknik özellikler. |
Ders Notu |
5) |
|
Arseven, C. E. (1983). Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
Yayınları.
Aslanapa, O. (1984). Türk Sanatı I-II, İstanbul: Kervan Yayınevi.
Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, İstanbul: Yem Yayınevi.
Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: Yem Yayınevi |
6) |
|
Arseven, C. E. (1983). Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
Yayınları.
Aslanapa, O. (1984). Türk Sanatı I-II, İstanbul: Kervan Yayınevi.
Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, İstanbul: Yem Yayınevi.
Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: Yem Yayınevi |
6) |
|
Arseven, C. E. (1983). Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
Yayınları.
Aslanapa, O. (1984). Türk Sanatı I-II, İstanbul: Kervan Yayınevi.
Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, İstanbul: Yem Yayınevi.
Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: Yem Yayınevi |
6) |
Anadolu'da Beylikler dönemi sanatı, mimarlık, süsleme ve el sanatları (ahşap, halı vs), etkileşim alanları |
Ders Notu |
7) |
Osmanlı sanatında erken dönem; mimarlık, süsleme ve el sanatlarında geleneksel uygulamalar ve yeni arayışlar, sentezler |
Ders Notu |
7) |
|
Arseven, C. E. (1983). Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
Yayınları.
Aslanapa, O. (1984). Türk Sanatı I-II, İstanbul: Kervan Yayınevi.
Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, İstanbul: Yem Yayınevi.
Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: Yem Yayınevi |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
8) |
|
Arseven, C. E. (1983). Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
Yayınları.
Aslanapa, O. (1984). Türk Sanatı I-II, İstanbul: Kervan Yayınevi.
Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, İstanbul: Yem Yayınevi.
Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: Yem Yayınevi |
9) |
|
Arseven, C. E. (1983). Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
Yayınları.
Aslanapa, O. (1984). Türk Sanatı I-II, İstanbul: Kervan Yayınevi.
Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, İstanbul: Yem Yayınevi.
Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: Yem Yayınevi |
9) |
Osmanlı'nın sanatta klasik dönemi; Mimar Sinan öncesi ve Mimar Sinan ve eserleri, Klasik dönemde mimari, süsleme ve el sanatlarında genel dönem özellikleri, etki alanları |
Ders Notu |
10) |
Osmanlı Sanatında Klasik dönem sonrası, 18. yüzyıl Batı ile kültürel ve sanatsal etkileşim. 19. yy Batıya öykünme ve modernleşme çabaları, Sanatta Barok, Rokoko, Ampir ve Eklektik dönemler. |
Ders Notu |
10) |
|
Arseven, C. E. (1983). Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
Yayınları.
Aslanapa, O. (1984). Türk Sanatı I-II, İstanbul: Kervan Yayınevi.
Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, İstanbul: Yem Yayınevi.
Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: Yem Yayınevi |
11) |
|
Arseven, C. E. (1983). Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
Yayınları.
Aslanapa, O. (1984). Türk Sanatı I-II, İstanbul: Kervan Yayınevi.
Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, İstanbul: Yem Yayınevi.
Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul: Yem Yayınevi |
11) |
İmparatorluğun son yıllarında ortaya çıkan Milli Mimarlık ve cumhuriyete mirası… Cumhuriyet döneminde sanatta Batılılaşma olgusu |
Ders Notu |
12) |
Kitap Sanatları (Hat, Tezhip, Minyatür, Cilt) |
Ders Notu |
13) |
El Sanatları (Halı, Çini) |
Ders Notu |
14) |
Ödev Sunumları |
Ders Notu |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. |
3 |
2) |
Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. |
2 |
3) |
Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. |
3 |
4) |
Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. |
2 |
5) |
Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. |
2 |
6) |
Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. |
2 |
7) |
Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. |
2 |
8) |
Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. |
2 |
9) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. |
2 |
10) |
Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. |
2 |
11) |
Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. |
2 |
12) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. |
1 |
13) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. |
5 |