İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412002010
Ders İsmi: Akustik
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mete ÖĞÜÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, iç mimarlık öğrencilerinin yapı akustiği alanında temel bilimsel ve teknik kavramları öğrenmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Akustik Teorisi:
Bu bölümde, ses fiziği temelinde akustik teorisi ele alınacak. Dönem boyunca, yapı akustiği ile ilgili önemli terimlere odaklanılacak ve bu terimlerin uygulama alanları incelenecektir.

Yasal Zemin:
Yapı akustiği alanında ses yalıtımı, gürültü kontrolü ve akustik düzeltme konularında başvurulan standartlar, yönetmelikler ve haklar detaylı bir şekilde tartışılacaktır. Ders içeriği, bu kurallar çerçevesinde şekillendirilecek ve uygulama örnekleriyle desteklenecektir.

Yapı Akustiği Malzemeleri:
Yapı akustiğinde kullanılan malzemelerin özellikleri ve tanıtımı üzerinde durularak, bu malzemelerin akustik performansa etkisi incelenecektir.

Ses Yalıtım ve Gürültü Kontrolü:
Havayla iletilen sesin yalıtımı, darbe sesi yalıtımı ve mekanik ekipman kaynaklı gürültünün kontrolü konularında çeşitli çözümler ele alınacaktır. Bu bağlamda, etkili yüzey malzemeleri değerlendirilecek ve uygulama örnekleri üzerinden öğrencilere pratik bilgiler sunulacaktır.

Hacim Akustiği:
Farklı fonksiyonlara sahip kapalı mekanların akustik projelerini oluşturabilmek için gerekli olan tasarım ilkeleri ve hesaplama yöntemleri detaylı bir şekilde anlatılacaktır. Öğrenciler, uygulamada karşılaşılan akustik kusurları önleme stratejileri konusunda bilgi sahibi olacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
2) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
3) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
4) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
5) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
6) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir
Alana Özgü Yetkinlik
1) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Everest, A. F., The Master Handbook of Acoustics, McGraw-Hill, New York, 1994. Demirkale, S. Çevre ve Yapı Akustiği,Birsen Yayınevi:İstanbul,2007
1) Giriş: akustiğin tanımı ve yapılarda akustik Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
2) Everest, A. F., The Master Handbook of Acoustics, McGraw-Hill, New York, 1994. Demirkale, S. Çevre ve Yapı Akustiği,Birsen Yayınevi:İstanbul,2007
2) Yasal zemin: huzur, sükûn ve gürültü ile ilişkili haklar Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
3) Yasal zemin: gürültü denetimine ilişkin yönetmelik ve standartlar Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
3) Everest, A. F., The Master Handbook of Acoustics, McGraw-Hill, New York, 1994. Demirkale, S. Çevre ve Yapı Akustiği,Birsen Yayınevi:İstanbul,2007
4) Teori: dalga boyu, frekans, genlik, periyot Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
5) Yapı akustiğinde kullanılan malzemeler Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
6) Teori: ses basıncı, ses gücü, ses şiddeti Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
7) Çevresel gürültü kontrolü Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
8) Ara Sınav Yok
9) Yapılarda ses: gürültü kaynakları, ses yalıtım ve gürültü denetim Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
10) Yapılarda ses: havayla iletilen sesin yalıtımı · Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
11) Yapılarda ses: darbe sesi yalıtımı · Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
12) Teori: dalgalarda kırılma, yansıma, kıvrılma ve iletim Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
13) Hacim akustiği: tasarım ilkeleri Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
14) Hacim akustiği: hesaplama yöntemleri Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
15) Uygulamada akustik kusurlar ve önlemler Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020. · Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014. · Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008. · Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
16) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: · Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020.

· Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014.

· Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008.

· Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.
Diğer Kaynaklar: · Durmaz, S., Temel Bina Akustiği, Cinius Yayınları, 2020.

· Çakmut, Ö.Y., Kişilerin Huzur ve Sükununu Bozma ve Gürültüye Neden Olma Suçları, Beta Basım A.Ş., 2014.

· Özgüven, H.N., Gürültü Kontrolü: Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, Türk Akustik Derneği, 2008.

· Rychtáriková, M., & Horvat, M., Building acoustics throughout Europe Volume 1: Towards a common framework in building acoustics throughout Europe, COST Action TU0901, 2014.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

6

8

9

10

11

3

4

5

7

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 5
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 5
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 5
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 5
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 5
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 4
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 5
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 5
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 2
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 2
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 4
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144