İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412002006
Ders İsmi: Sergileme Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Emel BAŞARIK AYTEKİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sergileme ürünleri tasarımı sürecine dair temel bilgilerin kazandırılması, yaratıcı düşüncenin becerilerin geliştirilmesi amaçlarındandır. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerine dair bilgilerin verilmesi ve görsel kültürün oluşturulması, tarihsel gelişim içinde sergileme biçimlerinin tanıtılarak öğrencilerin obje sergileme önerileri geliştirebilmesi sağlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Sergileme Tasarımı dersi; belirlenen fikrin tasarım, projelendirme ve uygulama süreçlerinin anlatımını kapsamaktadır. İçeriğinde izleyici ve tüketici kitlesinin belirlenmesi, analizi, sergilenen ürünlerin tanımlanması, kullanılan malzeme ve üretim yöntemleri, sergileme tasarımına yönelik grafik anlatım projelendirme süreçleri, ürün marka kimliği ilişkilerinin çözümlenmesi konuları. Fonksiyonel ve yenilikçi yaklaşımlarla tasarım ve uygulama süreçlerinin yönetimi gibi konuların verildiği bir seçmeli derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Fikir alışverişi ile ve ekip çalışması bilinciyle becerilerin ve tasarımların geliştirilmesi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sergileme tasarımı sürecine dair fikir tasarım ve projelendirme becerilerinin geliştirilmesi
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sergileme tasarımı, malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerine dair temel bilgilerin ve görsel kültürün oluşturulması
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sergileme tasarımı, tarihsel süreç içerisinden örneklerle anlatım Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
1) 1. Miles, R.S. , 1982, The Design of Educational Exhibits, London, UK. 2. O’Doherty, Brian, 2010, Beyaz Küpün İçinde, İstanbul.
2) Dünya fuarları, müze galerileri, çağdaş ve yenilikçi yaklaşımlar Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
2) 1. Miles, R.S. , 1982, The Design of Educational Exhibits, London, UK. 2. O’Doherty, Brian, 2010, Beyaz Küpün İçinde, İstanbul.
3) Temel kavramlar (tasarım-kurum kimliği, anlam form ilişkisi, görsel ve işlevsel sergileme tasarımı kriterleri) Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
3) Brian, 2010, Beyaz Küpün İçinde, İstanbul.
4) 1. Miles, R.S. , 1982, The Design of Educational Exhibits, London, UK. 2. O’Doherty, Brian, 2010, Beyaz Küpün İçinde, İstanbul.
4) Konuların verilmesi (obje belirleme ve sergileme prensibi araştırma çalışması) Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
5) Nesne analizi, hedef kitle oluşturulması, örnekler üzerinden anlatım Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
5)  Miles, R.S. , 1982, The Design of Educational Exhibits, London, UK.
5)  Miles, R.S. , 1982, The Design of Educational Exhibits, London, UK.
6) Miles, R.S. , 1982, The Design of Educational Exhibits, London, UK.
6) Tematik yaklaşım, konsept geliştirme, eskiz defteri tutma, sergileme tasarımı oluşturma süreci) Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
7) Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
7) 1. Miles, R.S. , 1982, The Design of Educational Exhibits, London, UK. 2. O’Doherty, Brian, 2010, Beyaz Küpün İçinde, İstanbul.
8) Ara Sınav Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
9) Müze ve galeriler, sanat üretimleri Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
10) Grafik üretim, teatral teknikler, sunum teknikleri Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
11) Hikaye oluşturma, anlatı mekanının tasarımı Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
12) Beyin fırtınası, görsel araştırma Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
13) Logo tasarımı, marka deneyimi, stant tasarımı Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
14) Hikaye oluşturma, anlatı mekanının tasarımı Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
15) Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
16) Final Sınavı Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013. Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010. P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013.
Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010.
P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953
Diğer Kaynaklar: Locker, P. İç Mekan Tasarımında Stand Tasarımı ve Sergileme, Literatür Yayınları, 2013.
Hughes P., Exhibitıon Design, Portfolio Press, 2010.
P. Lohse, R. New Design in Exhibitions, 1953.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 5
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 5
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 4
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 5
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 5
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 4
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 5
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 3
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 2
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 3
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 3
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144