Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
Sev, A., 2009. Sürdürülebilir Mimarlık. YEM Yayın. İstanbul. Gruber, P., 2011. Biomimetics in Architecture. Architecture of Life and Buildings. Spirnger Verlag. Almanya. |
1) |
Müfredatın Tanıtılması: Giriş, yoklama ve der tanımı, ders takvimi. |
Ödev #1 verilmesi |
2) |
Doğaya Farkındalık: Doğa ve dünyayı anlamak ve tasarımda doğanın çözümlerinin incelenmesinin önemi. Biyomimikri konusu tanıtımı ve mimari tasarımda saha uygulamaları |
Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Ödev #2 |
2) |
|
Sev, A., 2009. Sürdürülebilir Mimarlık. YEM Yayın. İstanbul. Gruber, P., 2011. Biomimetics in Architecture. Architecture of Life and Buildings. Spirnger Verlag. Almanya. |
3) |
Tasarımda Biomimikri: 9 Stratejide doğanın bizlere sunduğu tasarım çözümleri |
Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Ödev #3 |
3) |
|
Sev, A., 2009. Sürdürülebilir Mimarlık. YEM Yayın. İstanbul. Gruber, P., 2011. Biomimetics in Architecture. Architecture of Life and Buildings. Spirnger Verlag. Almanya. |
4) |
Strüktürel Biomimikri Uygulamaları: Farkındalık: 1. Doğa Güneş ile çalışır. 2. Doğa sadece ihtiyacı kadar enerji kullanır. |
Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Ödev #4 |
4) |
|
Sev, A., 2009. Sürdürülebilir Mimarlık. YEM Yayın. İstanbul. Gruber, P., 2011. Biomimetics in Architecture. Architecture of Life and Buildings. Spirnger Verlag. Almanya. |
5) |
|
Sev, A., 2009. Sürdürülebilir Mimarlık. YEM Yayın. İstanbul. Gruber, P., 2011. Biomimetics in Architecture. Architecture of Life and Buildings. Spirnger Verlag. Almanya. |
5) |
Santıago Calatrava ve Biomimikri Farkındalık: 3. Doğa tüm formları işlevsel tasarlar. 4. Doğa her şeyi geri dönüştürür. |
Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Ödev #5 |
6) |
|
Sev, A., 2009. Sürdürülebilir Mimarlık. YEM Yayın. İstanbul. Gruber, P., 2011. Biomimetics in Architecture. Architecture of Life and Buildings. Spirnger Verlag. Almanya. |
6) |
Su ve Biomimicry Uygulamaları: Farkındalık: 5. Doğa tüm işbirliklerini ödüllendirir. 6. Doğa çeşitliliğe dayalı bir sistemdir. |
Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Yarıyıl projesi konu fikirleri Ödev #6 |
7) |
|
Sev, A., 2009. Sürdürülebilir Mimarlık. YEM Yayın. İstanbul. Gruber, P., 2011. Biomimetics in Architecture. Architecture of Life and Buildings. Spirnger Verlag. Almanya. |
7) |
Termal Biomimicry Çözümleri: Farkındalık: 7. Doğa, yerel uzmanlık gerektirir. 8. Doğa tasarımında aşırılıklara izin vermez. 9. Doğa gücünü çözüme yetecek kadar kullanır. |
Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Yarıyıl projesi Ödev #7 |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Sürdürülebilir Biomimikri Mimarlık Tasarım Uygulamaları Final proje fikir araştırması |
Çeşitli konulara dayalı biyomimikri çalışmaları Tartışma Ödev #8 |
9) |
|
İstanbul. Gruber, P., 2011. Biomimetics in Architecture. Architecture of Life and Buildings. Spirnger Verlag. Almanya. |
10) |
Biyomimikri Proje Örnekleri |
Proje Çalışması |
11) |
Biyomimikri Proje Örnekleri |
Proje Çalışması |
12) |
Biyomimikri Proje Örnekleri |
Proje Çalışması |
13) |
Final Projesi Tasarımı |
Final Projesi Çalışma Süresi |
14) |
Final Projesi Tasarımı |
Final Projesi Çalışma Süresi |
15) |
Final Sınav |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. |
5 |
2) |
Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. |
5 |
3) |
Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. |
5 |
4) |
Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. |
4 |
5) |
Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. |
5 |
6) |
Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. |
5 |
7) |
Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. |
4 |
8) |
Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. |
5 |
9) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. |
3 |
10) |
Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. |
2 |
11) |
Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. |
3 |
12) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. |
5 |
13) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. |
3 |