İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1412002003 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimari Maket | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Orkunt TURGAY Öğr.Gör. Serkan SALAH |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İç mimarlık projelerinde maketlerden faydalanarak 3 boyutlu düşünme ve tasarım becerilerini geliştirmek; kavramsal düşüncenin projelere aktarılmasında maketi etkin bir araç haline getirmek; malzeme, form ve strüktür arasındaki ilişkiyi maket üzerinden değerlendirmek. |
Dersin İçeriği: | İç mimarlık projelerine konu olan mekân ve mobilyaların doğru ölçek, malzeme ve tekniklerle modellenmesi için, maket tipleri (kavram maketleri, çalışma maketleri, sunum maketleri), maket ölçekleri (mimari/bina maketleri, iç mekân maketleri, detay maketleri), maket malzemeleri, maket yapım teknikleri ve maket sunum tekniklerinin (aydınlatma, arka fon tasarımı, kutulama, fotoğraflama)tanıtılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, maket ve temsil kavramlarına giriş | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
2) | Maket tiplerinin (kavram maketleri, çalışma maketleri, sunum maketleri) ve maket ölçeklerinin (mimari/bina maketleri, iç mekan maketleri, detay maketleri) tanıtılması | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
3) | Maket malzemeleri ve maket yapım tekniklerinin tanıtılması | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
4) | Uygulama 1: Kavram maketi: Kavramsal düşüncenin maket malzemeleri ve maket yapım teknikleri ile geliştirilmesi | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
5) | Uygulama 1 : Kavram maketi: Kavramsal düşüncenin maket malzemeleri ve maket yapım teknikleri ile geliştirilmesi | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
6) | Uygulama 2: Çalışma maketi: Maket ölçeklerinin çalışılması (mimari/bina maketleri, iç mekan maketleri, detay maketleri) | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
7) | Uygulama 2: Çalışma maketi: Maket ölçeklerinin çalışılması (mimari/bina maketleri, iç mekan maketleri, detay maketleri) | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
8) | Ara Sınav | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
9) | Uygulama 3: İç mekan maketi | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
10) | Uygulama 3: İç mekan maketi | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
11) | Uygulama 4: Mobilya maketi | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
12) | Uygulama 4: Mobilya maketi | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
13) | Uygulama 4: Mobilya maketi | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
14) | Uygulama 5: Maket sunumları | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
15) | Uygulama 5: Maket sunumları | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
16) | Final Sınavı | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
Ders Notları / Kitaplar: | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
Diğer Kaynaklar: | - Schilling A., (2007). Basics Model Building, Birkhauser, Basel-Boston-Berlin. - Werner, M., (2011). Model making, Princeton Architectural Press, New York. - Abruzzo E., Ellingsen E., Solomon J., D., (2007). Models, 306090 Books, New York. - Smith A. C., (2004). Architectural Model as Machine, Architectural Press, Oxford. - Porter T., Neale J., (2000). Architectural Supermodels, Architectural Press, Oxford. - Moon, K., (2000). Modelling Messages, the Architect and the Model, the Monacelli Press, New York. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. | ||||||||||||
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. | ||||||||||||
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. | ||||||||||||
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. | ||||||||||||
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. | ||||||||||||
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. | ||||||||||||
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. | ||||||||||||
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. | ||||||||||||
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. | ||||||||||||
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. | ||||||||||||
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. | ||||||||||||
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. | ||||||||||||
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. | 3 |
2) | Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. | 1 |
3) | Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. | 5 |
4) | Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. | 2 |
5) | Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. | 1 |
6) | Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. | 2 |
8) | Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. | 1 |
9) | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. | 1 |
10) | Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. | 2 |
11) | Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. | 5 |
12) | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. | 1 |
13) | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. | 1 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |