İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412002002
Ders İsmi: Serbest El Çizim
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Emel BAŞARIK AYTEKİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin mekanda oran – boyut algısını geliştirmek, tasarım sürecini destekleyen fikirlerin perspektif kuralları gözetilerek çizime aktarabilmesini sağlamak ve farklı ifade teknikleri konusunda bilgilendirmek.
Dersin İçeriği: Öğrencinin serbest çizim tekniğini geliştirmek amacıyla kurgulanmış olan ders; ele alınan ya da yeni oluşturulmakta olan mekanların perspektif çizimlerinin tek kaçışlı ve çift kaçışlı olmak üzere, teorik ve uygulamalı olarak anlatımını içerir. Bu süreçte öğrenci; kadraj, oran-boyut konularında bilgi ve beceri kazanarak mekanı 3. boyutta daha iyi kavrar, özgün ifade tekniklerini geliştirir. Bu kazanımlar öğrenciye hem tasarım sürecinde hem de projelerinin sunumunda fayda sağlayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hem estetik hem de teknik gereksinmeleri sağlayan mekan tasarımlarını 3. boyutta algılama ve perspektif çizimle anlatım becerisine sahip olmak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Anlatım ve sunum becerilerini geliştirmek; uygun sunumlar yapabilmek için el çizimlerinin de kullanıldığı teknikle tasarım sürecinin farklı aşamalarını ifade edebilme becerisi kazanmak.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanımı, Serbest El Perspektif Çizimi Üzerine Bilgilenme -Design Drawing, Franccis D.K. Ching with Steven P. Juroszek Architects Draw, sue Gusgow, Princeton Architect Press, 2008 -Design Drawing, F.Ching, 2010.
2) Tek Kaçışlı Perspektif Uygulama -Design Drawing, Franccis D.K. Ching with Steven P. Juroszek Architects Draw, sue Gusgow, Princeton Architect Press, 2008 -Design Drawing, F.Ching, 2010.
3) Verilen Plan Üzerinden Çizim -Design Drawing, Franccis D.K. Ching with Steven P. Juroszek Architects Draw, sue Gusgow, Princeton Architect Press, 2008 -Design Drawing, F.Ching, 2010.
4) Çift Kaçışlı Perspektif -Design Drawing, Franccis D.K. Ching with Steven P. Juroszek Architects Draw, sue Gusgow, Princeton Architect Press, 2008 -Design Drawing, F.Ching, 2010.
5) Verilen Plan Üzerinden Çizim -Design Drawing, Franccis D.K. Ching with Steven P. Juroszek Architects Draw, sue Gusgow, Princeton Architect Press, 2008 -Design Drawing, F.Ching, 2010.
6) Projede Mekanının Bir Bölümünün Çizimi (Tek Kaçışlı) -Design Drawing, Franccis D.K. Ching with Steven P. Juroszek Architects Draw, sue Gusgow, Princeton Architect Press, 2008 -Design Drawing, F.Ching, 2010.
7) Projede Mekanının Bir Bölümünün Çizimi (Çift Kaçışlı) -Design Drawing, Franccis D.K. Ching with Steven P. Juroszek Architects Draw, sue Gusgow, Princeton Architect Press, 2008 -Design Drawing, F.Ching, 2010.
8) Ara Sınav
9) Serbest Ifade Teknikleri Ve Renge Giriş -Design Drawing, Franccis D.K. Ching with Steven P. Juroszek Architects Draw, sue Gusgow, Princeton Architect Press, 2008 -Design Drawing, F.Ching, 2010.
10) Verilen Perspektif Çizimler Üzerine Renk Uygulamaları Free-hand Drawing, Light and Shade and Free-hand Perspective for the Use of Art Students and Teachers,Anson Kent Cross, J.S.Cushing, Boston, 1892 Design Drawing, F.Ching, 2010
11) Çift Kaçışlı Perspektif: Oturma Odası, Ahşap, Seramik Anlatımı Free-hand Drawing, Light and Shade and Free-hand Perspective for the Use of Art Students and Teachers,Anson Kent Cross, J.S.Cushing, Boston, 1892 Design Drawing, F.Ching, 2010
12) Çift Kaçışlı Perspektif: Otel Odası Free-hand Drawing, Light and Shade and Free-hand Perspective for the Use of Art Students and Teachers,Anson Kent Cross, J.S.Cushing, Boston, 1892 Design Drawing, F.Ching, 2010
13) Çift Kaçışlı Perspektif: Gerçek Mekanın Bakarak Çizilmesi -Design Drawing, Franccis D.K. Ching with Steven P. Juroszek Architects Draw, sue Gusgow, Princeton Architect Press, 2008 -Design Drawing, F.Ching, 2010.
14) Projede Mekanının Bir Bölümünün Çizimi (Çift Kaçışlı) Free-hand Drawing, Light and Shade and Free-hand Perspective for the Use of Art Students and Teachers,Anson Kent Cross, J.S.Cushing, Boston, 1892 Design Drawing, F.Ching, 2010.
15) Işık, Gölge Anlatımı Free-hand Drawing, Light and Shade and Free-hand Perspective for the Use of Art Students and Teachers,Anson Kent Cross, J.S.Cushing, Boston, 1892 Design Drawing, F.Ching, 2010.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Design Drawing, Franccis D.K. Ching with Steven P. Juroszek
Diğer Kaynaklar: Design Drawing, Franccis D.K. Ching with Steven P. Juroszek

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 3
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 1
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 2
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 1
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 1
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 2
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 1
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 1
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 2
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 5
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 1
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144