İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412321002
Ders İsmi: Dijital Sanat ve Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Çiğdem ÖZTAN TURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere, dijital alanda sanat ve tasarım kavramlarını dijital sanat uygulamaları üzerinden öğretir.

Dersin İçeriği: Bu derste Farklı Dijital Programlar üzerinden; güncel sanat çalışmaları tanıtılacaktır. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında; sanatın kısa tarihi, iletişim çağı ve sanat, dijital sanat türleri, güncel dijital sanat örnekleri bulunmaktadır.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dijital araçları kullanarak kendini sanatsal açıdan ifade edebilir.
2) Çeşitli Programlar ve araçlar kullanarak tasarım yapma becerisini dijital alanda kazanır.
3) Dijital verileri kullanarak renk, doku, malzeme vb. farklılıklarına göre sanatsal projeler geliştirir.
4) Dijital sanat için kullanılan farklı teknikleri anlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Örnek projeler üzerinden dijital ortamda sanatsal tasarımlar yapar.
2) Dijital araçları kullanarak sanatsal öğeler tasarlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Tasarım ve Sanat Kavramlarına Giriş Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
2) Sanatın Kısa Tarihi ve Başlangıç Eserleri Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
3) Sanatın Kısa Tarihi ve Klasik Dönem Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
4) Sanatın Kısa Tarihi ve Teknolojik Gelişmeler Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
5) İletişim Çağı ve Sanatsal Yaratıcılık Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
6) Dijital Sanatın Türleri-Fotoğraf, Film, Animasyon Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
7) Dijital Sanatın Türleri-Fotoğraf, Film, Animasyon Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
8) Ara Sınav Yok
9) Dijital Sanatta Sanal Gerçeklik Uygulamaları Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
10) Dijital Sanatta Harmanlanmış Gerçeklik Uygulamaları Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
11) Dijital Sanatta Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
12) Güncel Dijital Sanat Örnekleri Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
13) Güncel Dijital Sanat Örnekleri Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
14) Güncel Dijital Sanat Örnekleri Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
15) Final Sınavı Okutman Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notu
Diğer Kaynaklar: Okutman Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

6

3

4

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 5
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 3
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 3
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 5
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 5
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 5
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 2
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 2
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 2
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 5
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 1
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 76