İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1412321002 | ||||||||
Ders İsmi: | Dijital Sanat ve Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Çiğdem ÖZTAN TURAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere, dijital alanda sanat ve tasarım kavramlarını dijital sanat uygulamaları üzerinden öğretir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste Farklı Dijital Programlar üzerinden; güncel sanat çalışmaları tanıtılacaktır. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında; sanatın kısa tarihi, iletişim çağı ve sanat, dijital sanat türleri, güncel dijital sanat örnekleri bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dijital Tasarım ve Sanat Kavramlarına Giriş | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
2) | Sanatın Kısa Tarihi ve Başlangıç Eserleri | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
3) | Sanatın Kısa Tarihi ve Klasik Dönem | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
4) | Sanatın Kısa Tarihi ve Teknolojik Gelişmeler | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
5) | İletişim Çağı ve Sanatsal Yaratıcılık | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
6) | Dijital Sanatın Türleri-Fotoğraf, Film, Animasyon | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
7) | Dijital Sanatın Türleri-Fotoğraf, Film, Animasyon | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
8) | Ara Sınav | Yok |
9) | Dijital Sanatta Sanal Gerçeklik Uygulamaları | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
10) | Dijital Sanatta Harmanlanmış Gerçeklik Uygulamaları | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
11) | Dijital Sanatta Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
12) | Güncel Dijital Sanat Örnekleri | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
13) | Güncel Dijital Sanat Örnekleri | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
14) | Güncel Dijital Sanat Örnekleri | Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA. Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008. Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press. Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company. Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul. Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul. |
15) | Final Sınavı | Okutman Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notu |
Diğer Kaynaklar: | Okutman Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
6 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. | ||||||||||||
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. | ||||||||||||
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. | ||||||||||||
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. | ||||||||||||
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. | ||||||||||||
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. | ||||||||||||
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. | ||||||||||||
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. | ||||||||||||
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. | ||||||||||||
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. | ||||||||||||
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. | ||||||||||||
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. | ||||||||||||
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. | 5 |
2) | Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. | 3 |
3) | Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. | 5 |
4) | Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. | 3 |
5) | Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. | 5 |
6) | Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. | 5 |
7) | Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. | 5 |
8) | Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. | 2 |
9) | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. | 2 |
10) | Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. | 2 |
11) | Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. | 5 |
12) | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. | 1 |
13) | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. | 1 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 76 |