İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412311011
Ders İsmi: Coğrafi Bilgi Sistemleri Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Engin GÜLAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Coğrafi bilgi sistemleri ile ilgili temel kuramsal çerçeveyi, teknikleri ve teknolojileri sunmak.
Dersin İçeriği: Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS)’ne Giriş; CBS’nin Bileşenleri; CBS’nin İşlevleri; Coğrafi Veri Toplama ve Veri Kaynakları; Geometrik Veri Modelleri ve Veri Yapıları; Geometrik Verilerin İşlenmesi; Coğrafi Veri Tabanı Modelleri; Coğrafi Veri Tabanı Tasarımı; Coğrafi Veriler İçin Yapısal Sorgulama Dili (SQL); CBS’de Mekansal Analiz Teknikleri; CBS uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Coğrafi bilgi sistemlerine ilişkin temel kavramları ifade eder.
2) Coğrafi bilgi sistemi ortamında uygulamalar geliştirir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Coğrafi bilgi sistemlerine ilişkin çeşitli araçları kullanır.
2) SQL ile mekansal sorgulamalar yapar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Coğrafi veri tabanı tasarımı yapar.
2) Mekansal analiz tekniklerini ifade eder.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS)’ne Giriş: Tanım, Kavramlar, Uygulama Alanları / CBS’nin Bileşenleri / CBS’nin İşlevleri / Coğrafi Veri Toplama ve Veri Kaynakları Tecim, V. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetim, Renk Form Ofset, 363s, Ankara. Demirci, A. (2008).
2) Introduction to Geographic Information Systems (GIS): Definition, Concepts, Fields of Application / Components of GIS / Functions of GIS / Geographical Data Collection and Data Sources Tecim, V. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetim, Renk Form Ofset, 363s, Ankara. Demirci, A. (2008).
3) Introduction to Geographic Information Systems (GIS): Definition, Concepts, Fields of Application / Components of GIS / Functions of GIS / Geographical Data Collection and Data Sources Tecim, V. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetim, Renk Form Ofset, 363s, Ankara. Demirci, A. (2008).
4) CBS’de Mekansal Analiz Teknikleri: Yakınlık, Çakıştırma, Grid, Ağ, Yüzey ve Su Havzası Analizleri Tecim, V. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetim, Renk Form Ofset, 363s, Ankara. Demirci, A. (2008).
5) CBS Uygulamaları Tecim, V. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetim, Renk Form Ofset, 363s, Ankara. Demirci, A. (2008).
6) CBS Uygulamaları Tecim, V. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetim, Renk Form Ofset, 363s, Ankara. Demirci, A. (2008).
7) CBS Uygulamaları Tecim, V. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetim, Renk Form Ofset, 363s, Ankara. Demirci, A. (2008).
8) Ara Sınav Yok
9) CBS Uygulamaları Tecim, V. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetim, Renk Form Ofset, 363s, Ankara. Demirci, A. (2008).
10) CBS Uygulamaları Tecim, V. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetim, Renk Form Ofset, 363s, Ankara. Demirci, A. (2008).
11) CBS Uygulamaları Tecim, V. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetim, Renk Form Ofset, 363s, Ankara. Demirci, A. (2008).
12) CBS Uygulamaları Antenucci, J.C. (1991) Geographical Information Systems: Aguide to the Technology, Van Nostrand Reinhold, New York.
13) CBS Uygulamaları Antenucci, J.C. (1991) Geographical Information Systems: Aguide to the Technology, Van Nostrand Reinhold, New York.
14) CBS Uygulamaları Antenucci, J.C. (1991) Geographical Information Systems: Aguide to the Technology, Van Nostrand Reinhold, New York.
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notu
Diğer Kaynaklar: Lecturer Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 3
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 2
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 2
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 4
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 3
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 5
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 2
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 2
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 2
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 2
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 2
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 2
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 88