Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mimarlık Tarihinde Genel Kavramlar
Göbeklitepe
|
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
2) |
Tarih Öncesi Çağlar ve İlk Yerleşimler
Çatalhöyük
|
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
3) |
Bronz Çağ Yapıları (Anadolu'da Antik Yunan, Hitit ve Sümerler, Mezopotamya'da Asur ve Babil, Mısır'da Mısır uygarlıkları ve Persler)
Antik Yunan · Roma · Mısır
|
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
4) |
Orta Çağ Yapıları (Anadolu’da Bizans, Avrupa’da Roma, Orta Asya’da Moğol ve Sasaniler)
Bizans · Gotik · Romanesk
|
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
5) |
Uzak Doğu Uygarlıklarına Ait Yapılar
Hint · Çin
|
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
6) |
Anadolu Selçuklu Mimarisine Ait Yapılar
İslam · Büyük Selçuklu · Anadolu Selçuklu
|
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
7) |
Osmanlı Mimarisine Ait Yapılar
Erken Osmanlı · Klasik Osmanlı · Modernleşme Dönemi
|
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Rönesans Dönemi Yapılar (İtalya, İngiltere, Portekiz, Hollanda)
Erken Flaman · Maniyerizm · Yüksek Rönesans
|
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
10) |
Barok Dönemi (17.yy) Yapılar (Versay Sarayı – Fransa, Trevi Çeşmesi – İtalya Kraliyet Sarayı – İspanya St. Paul Katedrali – İngiltere Schönbrunn Sarayı – Avusturya)
Barok · İtalyan Rönesansı · Klasisizm · Venedik ekolü
|
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
11) |
Rokoko Dönemi (18.yy) Yapılar
Rokoko · Romantizm (Yeni Gotik)
|
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
12) |
Neoklasik Yapılar (19.yy)
Art Nouveau · İzlenimcilik · Sembolizm
|
Okutman NotlarıSpiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
13) |
Günümüz Mimarlığı 1 (20.yy)
Art deco · Arts and Crafts · Bauhaus · Dadaizm · De Stijl
|
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
14) |
Günümüz Mimarlığı 2 (21.yy)
Minimalizm · Hiperrealizm · Neo-fütürizm · Remodernizm
|
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
15) |
Tartışma: Mimarlık Tarihi Dönemlerinin Tartışılması |
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995).
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaktion Books, 2012). |
16) |
Final Sınavı |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Mutlu, B. Mimarlık Tarihi Ders Notları 1. İstanbul, Mimarlık Vakfı Iktisadi Işletmesi, 2001.
• Hasol, D., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: YEM, 1998.
• Bridge, N., Mimarlık 101. İstanbul: Say, 2017.
• Cragoe, C.D., Binalar Nasıl Okunur? İstanbul: YEM, 2011.
• Özer, B., Kültür, Sanat, Mimarlık/Yorumlar, YEM, 2004.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Mutlu, B. Mimarlık Tarihi Ders Notları 1. İstanbul, Mimarlık Vakfı Iktisadi Işletmesi, 2001.
• Hasol, D., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: YEM, 1998.
• Bridge, N., Mimarlık 101. İstanbul: Say, 2017.
• Cragoe, C.D., Binalar Nasıl Okunur? İstanbul: YEM, 2011.
• Özer, B., Kültür, Sanat, Mimarlık/Yorumlar, YEM, 2004.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. |
4 |
2) |
Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. |
3 |
3) |
Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. |
3 |
4) |
Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. |
2 |
5) |
Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. |
2 |
6) |
Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. |
3 |
7) |
Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. |
2 |
8) |
Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. |
2 |
9) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. |
2 |
10) |
Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. |
2 |
11) |
Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. |
2 |
12) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. |
2 |
13) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. |
5 |