İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412311005
Ders İsmi: Mobilya Tasarımında Konsept
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hatice Şebnem BAŞARAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mobilya'nın kullanıcı kimliğine uygun olarak nasıl tasarlanması gerektiği üzerinden hareketle tanımlar geliştirir. Kavramsal yaklaşımla proje konseptine uygun mobilya seçimini ve tasarımını öğretir.

Dersin İçeriği: Bu derste mobilya tasarımında biçim geliştirme tanıtılacaktır. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında; kullanıcı kimliğini biçim üzerinden okuma, tanım ve kavramlar üzerinden biçim ilişkisi kurma, konsept geliştirme, farklı konseptte projeler için mobilya tasarlamak ve seçmek, tasarımcı kimliğinin mobilyaya yansımalarını analiz etmek bulunmaktadır.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mobilyada biçim-tanım ilişkisini anlar.
2) Tanımlar üzerinden mobilya tasarımı yapar.
3) Farklı konseptte projelere uygun seçimleri nasıl yapacağını anlar.
4) Kullanıcı kimliği üzerinden mobilyayı analiz ederek tanımlar.
5) Tasarımcı kimliği- mobilya tasarımı ilişkisini anlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Konsept geliştirerek kavramsal mobilya tasarımı yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mobilya Tasarımında Konsepte Giriş 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover)
2) Tanım - Kavram - Biçim İlişkisi 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover)
3) Kavram biçim ilişkisi üzerinden tasarım çalışması 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover)
4) Kavram / Biçim çalışmalarının değerlendirilmesi 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover)
5) Kimlik - Biçim ilişkisi üzerinden tasarım çalışması 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover)
6) Kimlik / Biçim Çalışmalarının Değerlendirilmesi 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover)
7) Konsept tanımı ve Konsept geliştirme süreci 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover)
8) Ara Sınav Yok
9) Konsept projeler üzerinden tasarım geliştirme ve seçme 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover)
10) Konsept projeye uygun tasarım çalışması 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover)
11) Konsept- mobilya çalışmalarının değerlendirilmesi 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover)
12) Tasarımcı kimliğinin mobilya tasarımına yansımaları 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover)
13) Tasarımcılar üzerinden mobilya analizleri 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover)
14) Genel Tekrar Okutman Notları
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notu
Diğer Kaynaklar: Okutman Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

6

3

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 5
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 5
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 4
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 4
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 5
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 4
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 3
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 2
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 3
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 2
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 2
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 118