İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412221008
Ders İsmi: Detay Çözümleme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Mehmet Serkan YATAĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, iç mekanda ince yapı öğe ve gereçleri konularını detay temsilleri, detaylandırma yöntemleri ve uygulama detayları dahilinde öğretir.
Dersin İçeriği: Bu derste iç mekana ait ince yapı öğe ve gereçleri mobilya-mekan bağlamında tanıtılacaktır. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında; ince yapıda yüzeyler, kapılar, pencereler, bölücü duvarlar, döşemeler bulunmaktadır.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İç mekana ait yapı öğe ve gereçlerini mekan-mobilya bağlamında anlar.
2) Detaylandırma yöntem ve temsillerini kullanarak mekan-mobilya tasarımları yapar.
3) Uygulama detaylarını kullanarak tasarımlar yapar.
4) Farklı mobilya-mekan detayları arasındaki farklılıkları anlar.
5) Yeni mobilya ve mekanlara ait özgün tasarımları detaylarına göre tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Detay Çözümlemeye Giriş Detail Series Interior + Architecture, Archiworld Co., Ltd. 2. Binggeli, C., 2014. Materials and Interior Environments, John Wiley and Sons, Inc., Canada. 3. Francis D.K.CHING , Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Cassandra ADAMS
2) Duvar ve Kaplamaları Detail Series Interior + Architecture, Archiworld Co., Ltd. 2. Binggeli, C., 2014. Materials and Interior Environments, John Wiley and Sons, Inc., Canada. 3. Francis D.K.CHING , Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Cassandra ADAMS
3) Bölücü Duvar Türleri ve Farklı Malzemeler Okutman Notları
3) Detail Series Interior + Architecture, Archiworld Co., Ltd. 2. Binggeli, C., 2014. Materials and Interior Environments, John Wiley and Sons, Inc., Canada. 3. Francis D.K.CHING , Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Cassandra ADAMS
4) Döşeme ve Kaplamaları Okutman Notları
4) Detail Series Interior + Architecture, Archiworld Co., Ltd. 2. Binggeli, C., 2014. Materials and Interior Environments, John Wiley and Sons, Inc., Canada. 3. Francis D.K.CHING , Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Cassandra ADAMS
5) Tavan Okıutman Notları
5) Detail Series Interior + Architecture, Archiworld Co., Ltd. 2. Binggeli, C., 2014. Materials and Interior Environments, John Wiley and Sons, Inc., Canada. 3. Francis D.K.CHING , Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Cassandra ADAMS
6) Cephe Kaplamaları Detail Series Interior + Architecture, Archiworld Co., Ltd. 2. Binggeli, C., 2014. Materials and Interior Environments, John Wiley and Sons, Inc., Canada. 3. Francis D.K.CHING , Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Cassandra ADAMS
7) Islak Hacim ve Tesisat Okutman Notları
8) Ara Sınav Yok
9) Ahşap Sistemler Detail Series Interior + Architecture, Archiworld Co., Ltd. 2. Binggeli, C., 2014. Materials and Interior Environments, John Wiley and Sons, Inc., Canada. 3. Francis D.K.CHING , Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Cassandra ADAMS
10) Merdiven Detail Series Interior + Architecture, Archiworld Co., Ltd. 2. Binggeli, C., 2014. Materials and Interior Environments, John Wiley and Sons, Inc., Canada. 3. Francis D.K.CHING , Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Cassandra ADAMS
11) Kapı ve Pencere Detail Series Interior + Architecture, Archiworld Co., Ltd. 2. Binggeli, C., 2014. Materials and Interior Environments, John Wiley and Sons, Inc., Canada. 3. Francis D.K.CHING , Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Cassandra ADAMS
12) Mobilya Tasarım Detail Series Interior + Architecture, Archiworld Co., Ltd. 2. Binggeli, C., 2014. Materials and Interior Environments, John Wiley and Sons, Inc., Canada. 3. Francis D.K.CHING , Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Cassandra ADAMS
13) Çatı ve Kaplamaları Okutman Notları
14) Tarihi Yapılarda Detay Okutman Notları
15) Asma-Germe Sistemler Okutman Notları
16) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Berkin, G. (2022). İç mimarlıkta malzeme ve detay. İstanbul: Yem Yayınları.
• McLeod, V. (2010). Çağdaş konut mimarisinden detaylar. İstanbul: YEM Yayınları.
• Toydemir, N. vd.,(2000). Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme, İstanbul: Literatür yayınları.
• Şahinler, O., Kızıl, F., (2008) ”Mimarlıkta Teknik Resim”, İstanbul: YEM Yayınları.
Diğer Kaynaklar: • Berkin, G. (2022). İç mimarlıkta malzeme ve detay. İstanbul: Yem Yayınları.
• McLeod, V. (2010). Çağdaş konut mimarisinden detaylar. İstanbul: YEM Yayınları.
• Toydemir, N. vd.,(2000). Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme, İstanbul: Literatür yayınları.
• Şahinler, O., Kızıl, F., (2008) ”Mimarlıkta Teknik Resim”, İstanbul: YEM Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 5
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 5
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 4
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 5
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 5
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 3
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 3
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 3
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 3
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 4
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 2
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 90