İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412211005
Ders İsmi: İç Mekan ve Mobilya Tarihi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hatice Şebnem BAŞARAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ilk çağlardan başlayarak 19.yy'a kadar mobilya ve iç mekanın gelişimini sosyal ve toplumsal etkileriyle birlikte öğretir.

Dersin İçeriği: Bu derste ilk çağlardan başlayarak mekan düzenin oluşması ve gelişmesinde rol oynayan etkenler mobilyanın ortaya çıkışı, semboller ve toplumların kültürel ilişkileri üzerinden tanıtılacaktır. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında; ilkçağlarda, antik mısır, yunan, roma, ortaçağ, rönesans, barok, rejans, rokoko, neoklasik, direktuar ve ampir dönemlere ait mekan ve mobilyaların gelişimi bulunmaktadır.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mekan-mobilya ilişkisini toplumsal boyutlarıyla anlar.
2) İç mekanın gelişiminde farklı dönemler arasındaki tasarımların karşılaştırmasını yapar.
3) Tarihsel sürete malzeme ve tasarım ilişkisinin analizini yapar.
4) Mekan ve mobilyanın gelişimini sosyal, siyasal, kültürel boyutlarıyla anlar.
5) Multidisipliner bir bakışaçısıyla mekanı anlar ve tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İç Mekan ve Mobilya Tarihine Giriş Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore
2) İlkçağlarda Mekan Düzeni ve Mobilyanın Ortaya Çıkışı Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore
3) Mezopotamya'da Yaşanan Gelişmeler Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore
4) Antik Mısır Döneminde Mekan ve Mobilya Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore.
5) Yunan ve Roma Döneminde Mekan ve Mobilya Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore
6) Ortaçağ'da Yaşanan Gelişmeler ve Gotik Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore
7) Saray Stilleri ve Rönesans Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore.
8) Ara Sınav Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore
9) Barok Dönemde Mekan ve Mobilya Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore.
10) Rejans ve Rokoko Dönemde Mekan ve Mobilya Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore
11) Neoklasik Dönemde Mekan ve Mobilya Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore
12) Direktuar Dönemde Mekan ve Mobilya Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore
13) Ampir Dönemde Mekan ve Mobilya Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore
14) Genel Tekrar Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore
15) Genel Tekrar Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore.
16) Final Sınavı Ders notları ve Görsel örnekler kaynak niteliğindedir. Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe by Robbie G. Blakemore

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları ve görsel örnekler kaynak niteliğindedir.
Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe
by Robbie G. Blakemore
Diğer Kaynaklar: Ders notları ve görsel örnekler kaynak niteliğindedir.
Prof.Oya Boyla Mobilya Tarihi E-Kitap, A History of Interior Design by John F. Pile, The History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to 19th-century Europe
by Robbie G. Blakemore

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 5
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 3
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 2
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 2
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 3
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 3
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 2
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 2
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 2
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 4
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 2
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60