İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412211003
Ders İsmi: İç Mekan Projesi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 6 5 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: 1412121004 - Projeye Giriş II
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Emel BAŞARIK AYTEKİN
Doç. Dr. Pınar ÖKTEM ERKARTAL
Doç. Dr. Orkunt TURGAY
Öğr.Gör. Merve MERAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere, küçük konut, ticari mekan gibi tekil birimlerden oluşan iç mekan projelerinin çözümü, uygulaması, temsilini teknik ve estetik bütünlüğü gözeterek öğretir.

Dersin İçeriği: Bu derste tekil bir mekan birimi üzerinden; iç mekan projesi tanıtılacaktır. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında; konsept ve ihtiyaç programı, mekan organizasyonu, mekan analizi, estetik-teknik detaylar, temsil yöntemleri bulunmaktadır.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tekil birimleri iç mekan projesi olarak ifade edebilir.
2) İç mimari projenin öncül tasarım aşamalarını yapma becerisini kazanır.
3) İşlevsel ve estetik bütünlüğe sahip tasarımlar yapar.
4) İç mekanların fonksiyonlarını ve birbirleriyle olan ilişkilerini ek ve takılarıyla birlikte tasarlar.
5) Proje çözme becerisini geliştirir.
6) İç mimari projenin önceliklerini ve aşamalarını anlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013."
1) İç Mekan Projesine Giriş-Proje Seçimi Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
2) Konsept Belirleme ve İhtiyaç Programı Oluşturulması Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
2) "Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013."
3) Konsept Belirleme ve İhtiyaç Programı Oluşturulması Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
3) Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
4) Mekan Organizasyonu Çalışmalarının Yapılması Okutman Notları
5) Mekan Organizasyonu Çalışmalarının Yapılması Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
6) Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
6) Mekan Parçalarının Analizi - Malzeme/Mobilya Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
7) Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
7) Mekan Parçalarının Analizi - Malzeme/Mobilya Okutman Notları
8) Ara Sınav Yok.
9) Konsepte Göre Proje Detaylarının Oluşturulması Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
10) Konsepte Göre Proje Detaylarının Oluşturulması Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
11) Estetik Bakımdan Projenin Değerlendirilmesi Okutman Notları
11) Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
12) Teknik Bakımdan Projenin Değerlendirilmesi Okutman Notları
13) Tüme Bakış ve Temsil Yöntemlerinin Değerlendirilmesi Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
14) Tüme Bakış ve Temsil Yöntemlerinin Değerlendirilmesi Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013.
15) Tüme Bakış ve Temsil Yöntemlerinin Değerlendirilmesi Okutman Notları
16) Final Sınavı Okutman Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İç Mekan Tasarımı, John F.Pile.
İç Mekan Tasarımı, Ching, F. D.K.
Diğer Kaynaklar: Interior Design, John F.Pile.
Interior Design, Ching, F. D.K.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 5
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 5
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 4
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 5
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 5
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 5
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 5
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 4
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 5
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 5
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 3
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 196