İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412121006
Ders İsmi: Teknik Çizim ve Perspektif
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Öğr.Gör. Merve MERAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere, projelerin oluşturulmasına katkı sağlayacak teknik ve serbest perspektif çizim becerisi konularını, analitik yaklaşımla öğretir.

Dersin İçeriği: Bu derste tasarımda kullanılacak teknik çizim araçları ve perspektif konuları tanıtılacaktır. Kurallı ve serbest el perspektif konuları tasarım düşüncesinin aktarılmasında kullanılacaktır. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında; imgesel çizim, serbest el ve kurallı perspektif konuları bulunmaktadır.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarım projesinin teknik detaylarını çizerek projesini ifade edebilir.
2) Teknik çizim araçlarını kullanarak serbest el ve kurallı perspektifle ifade becerisini
3) Tasarı geometri kavramlarını kullanarak imgesel tasarımlar yapar.
4) Projenin perspektiflerini evrensel proje temsil yöntemlerine göre tasarlar.
5) Farklı perspektif ifade yöntemlerini bilir ve teknik çizimle ifade edebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknik Çizim ve Perspektife Giriş Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
2) mimari çizimler Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
3) Teknik Çizimde Evrensel Semboller Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
4) Yapı ve İç Mekan Donatıları Gösterimleri Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
5) Geometrik Şekillerin Çizimi Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
6) Ortografik Çizim ve Boyutlandırma Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
7) Paralel ve Konik Perspektif Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
8) Ara Sınav Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
9) Tek Kaçış Noktalı Perspektif Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
10) Tek Kaçış Noktalı Perspektif Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
11) Tek Kaçış Noktalı Perspektif Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
12) Çift Kaçış Noktalı Perspektif Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
13) Çift Kaçış Noktalı Perspektif Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
14) Çift Kaçış Noktalı Perspektif Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
15) Diğer Perspektif Çizimleri ve Genel Tekrar Okutman Notları
16) Final Sınavı Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul.
Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul.
Okutman Notları
Diğer Kaynaklar: Canbulat, T., 2018, Technical Drawing in Interior Architecture, Remzi Bookstore Publication, Istanbul.
Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Technical Drawing in Architecture, Yem Publication, Istanbul.
Lecturer Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 5
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 4
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 3
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 3
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 5
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 2
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 1
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 1
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 5
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 5
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 1
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 146