İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412111009
Ders İsmi: Kültür ve Toplum Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Orkunt TURGAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere, iç mimarlık ve çevre tasarımı mesleğinin sosyal altyapısını ve tarihsel bağlamdaki yerini öğretir.

Dersin İçeriği: Bu derste toplumsal yapı, kültürel değerler üzerinden tarihsel bir perspektifle tanıtılacaktır. Tarihsel süreçler bağlamında 19.yy ve 20.yy kültür dünyasındaki farklılıklar, endüstri toplumunda kültür konuları bilginin aktarılmasında kullanılacaktır. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında; toplumsal tarih, kültür, aydınlanma çağı, postyapısalcı yaklaşımlar, bilgi toplumu bulunmaktadır.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çeşitli sosyal yapılar arasındaki farklılıkları ifade edebilir.
2) Teknik çizim araçlarını kullanarak projesini temsil edebilme becerisini kazanır.
3) Farklı ölçeklerde projesini ifade edebilme becerisi kazanarak pafta tasarımları yapar.
4) Projenin teknik detaylarını evrensel proje temsil yöntemlerine göre tasarlar.
5) Çeşitli ölçeklerdeki teknik çizimleri anlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültür ve Toplum Tarihine Giriş John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
2) Toplumsal Bilginin Temelleri, Kültür Kavramı ve Bileşenleri John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
3) Kültürün bileşenleri; değerler, normlar, dil…vb. John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
4) İdeolojik ve eylemsel kültür John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
5) İdeolojik ve eylemsel kültür John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
6) Toplum ve kültür İlişkisi, kültürel değişim John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
7) 20.yy'da Toplumsal konularda gelişmeler, kültür, kimlik, kişilik John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
8) Ara Sınav John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
9) Kültür, toplum ve mekan John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
10) Kültür, toplum ve mekan John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
11) Sosyal medya ve kültürel değişim John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
12) Modern’den Post-modern’e kürselleşme ve mekan John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
13) Popüler kültür ve mekan John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
14) Mekan ve aidiyet, Kültür ve mekansal ilişkiler John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
15) Genel Tekrar John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
16) Final Sınavı John Berger, Görme Biçimleri. Jan Assmann, Kültürel Bellek. John Urry, Mekanları Tüketmek. Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: John Berger, Görme Biçimleri.
Jan Assmann, Kültürel Bellek.
John Urry, Mekanları Tüketmek.
Alain de Button, Mutluluğun Mimarisi.
Diğer Kaynaklar: John Berger, Ways of Seeing.
Jan Assmann, Cultural Memory.
John Urry, Consuming Spaces.
Alain de Button, The Architecture of Happiness.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 4
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 3
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 3
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 2
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 3
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 3
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 2
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 5
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 2
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 4
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 2
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 2
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60