İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412111005
Ders İsmi: Teknik Çizim ve Geometri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mesut DURAL
Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere, projelerin oluşturulmasına katkı sağlayacak teknik ve geometrik çizim becerisi konularını, matematiksel düşünceyle öğretir.

Dersin İçeriği: Bu derste tasarımda kullanılacak teknik çizim araçları ve geometri konuları tanıtılacaktır. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında; şekil, ölçek, ölçülendirme, plan-kesit-görünüş kavramları, teknik ifadeler ve gösterimler ve 2-3 boyut algılama-gösterimi, kurallı perspektif konuları bulunmaktadır.



Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çeşitli temsil araçları ve anlatım teknikleriyle projesini ifade edebilir.
2) El becerisi ile projesini teknik resim olarak ifade etme becerisini kazanır.
3) Farklı ölçeklerde projesini ifade edebilme becerisi kazanarak pafta tasarımları yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Plan-kesit-görünüş-perspektif ifadelerle projesini geliştirir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Projenin teknik detaylarını evrensel proje temsil yöntemlerine göre tasarlar.
2) Çeşitli çizim ve ölçeklerdeki teknik çizimleri anlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknik Çizim ve Tasarı Geometriye Giriş Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
2) Paralel İzdüşüm ve Konik İzdüşüm Farkı – Çizgi Türleri Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
3) İzdüşüm Prizmasının Tanıtılması Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
4) Üç Boyutlu Nesnelerin Epür Düzlemde İki Boyutlu İfadeleri Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
5) Üç Boyutlu Nesnelerin Epür Düzlemde İki Boyutlu İfadeleri Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
6) Paralel Perspektif Teknikleri – Militer Perspektif Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
7) Ortografik Çizimleri Verilen Nesnenin Üç Boyutlu İfadesi Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
8) Ara Sınav Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
9) Ortografik Çizimler Üzerinden Perspektif Çıkarma Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
10) Paralel Perspektif Teknikleri – Aksonometrik ve Eğik Perspektif Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
11) Ortografik Çizimler Üzerinden Perspektif Çıkarma Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
12) Plan ve Kesit Kavramları ve Uygulamaları Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
13) Plan ve Kesit Uygulamaları Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
14) Ölçek Kavramı ve Ölçülendirme Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
15) Tasarı Geometri İfadeleri Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları
16) Final Sınavı Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul. Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul. Okutman Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Canbulat, T., 2018, İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi Yayın, İstanbul.
Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayın, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Canbulat, T., 2018, Technical Drawing in Interior Architecture, Remzi Bookstore Publication, Istanbul.
Şahinler, O., Kızıl, F., 2022, Technical Drawing in Architecture, Feed Publication, Istanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

5

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 5
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 4
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 3
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 3
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 5
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 2
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 1
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 1
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 5
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 5
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 1
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 118