İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1412111003
Ders İsmi: Projeye Giriş I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Cem DOĞAN
Öğr.Gör. Nihan Sümeyye GÜNDOĞDU
Doç. Dr. İldem AYTAR SEVER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere, iç mekan projesi ile ilgili temel teknik, teorik, uygulama özelliklerini öğretir.

Dersin İçeriği: Bu derste iç mekan projesinin özellikleri kendilerine ait bir yaşam alanı ve banyo üzerinden öğrencilere tanıtılacaktır. İç mekan projesine ait teorik altyapının oluşturulması, projeye ait teknik detayların çözülenmesi, projenin uygulanmasına yönelik malzeme, renk, doku, desen konuları tasarım düşüncesinin projeye aktarılmasında kullanılacaktır. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında; tasarım düşüncesinin oluşturulmasından başlayarak renk, doku, malzeme seçimleri bulunmaktadır.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İç mimarlık ve çevre tasarımıyla ilgili projeye ait teknik özellikleri anlar.
2) İç mekan tasarımı yapıp, tasarımını düzenleyip düzeltir.
3) İç mekan ve çevresiyle ilgili yaratıcı tasarımlar yapar.
4) Tasarım düşüncesini projeye yansıtarak iç mekan projesini tasarlar.
5) İç mekan projesinin uygulama detaylarını anlar.
6) Tasarım düşüncesini mekana yansıtarak, yaratıcı çevrelere ait projeler tasarlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Heskett J. (2002). “Design”. Oxford University Press, ISBN-10: 0192854461, ISBN-13: 978-0192854469 Havik, K., Teerds, H., & Tielens, G. (Eds) (2013). Building Atmosphere, OASE Journal for Architecture, (91). Nai Publishers. ISSN0169-6328. Jansen, A. and Tigges, F. (2014). Fundamental Concepts of Architecture: The Vocabulary of Spatial Situations. Birkhäuser: Basel.
1) Projeye giriş,Tasarım Düşüncesinin Oluşturulması (5N1K) Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
2) İhtiyaç Programı ve Fizibilite, Konsept Paftası ve Görsel Değerlendirme Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
2) Heskett J. (2002). “Design”. Oxford University Press, ISBN-10: 0192854461, ISBN-13: 978-0192854469
3) Heskett J. (2002). “Design”. Oxford University Press, ISBN-10: 0192854461, ISBN-13: 978-0192854469
3) Ön Tasarım ve Mekan Organizasyonu, Mekana Ait Öğelerin Yerleşim Analizi Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
4) Mekan Planın Oluşturulması, Değerlendirilmesi Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
4) Heskett J. (2002). “Design”. Oxford University Press, ISBN-10: 0192854461, ISBN-13: 978-0192854469 Havik, K., Teerds, H., & Tielens, G. (Eds) (2013). Building Atmosphere, OASE Journal for Architecture, (91). Nai Publishers. ISSN0169-6328. Jansen, A. and Tigges, F. (2014). Fundamental Concepts of Architecture: The Vocabulary of Spatial Situations. Birkhäuser: Basel.
5) Mekana ait ek ve takıların değerlendirilmesi Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
5) Havik, K., Teerds, H., & Tielens, G. (Eds) (2013). Building Atmosphere, OASE Journal for Architecture, (91). Nai Publishers. ISSN0169-6328.
6) Plan, Kesit ve Perspektiflerle Değerlendirme Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
6) Jansen, A. and Tigges, F. (2014). Fundamental Concepts of Architecture: The Vocabulary of Spatial Situations. Birkhäuser: Basel.
6) Jansen, A. and Tigges, F. (2014). Fundamental Concepts of Architecture: The Vocabulary of Spatial Situations. Birkhäuser: Basel.
7) Renk, doku, malzeme ve mobilya analizi Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
7) Jansen, A. and Tigges, F. (2014). Fundamental Concepts of Architecture: The Vocabulary of Spatial Situations. Birkhäuser: Basel.
8) Ara Sınav Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
9) Projeye giriş,Tasarım Düşüncesinin Oluşturulması (5N1K) Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
9) Jansen, A. and Tigges, F. (2014). Fundamental Concepts of Architecture: The Vocabulary of Spatial Situations. Birkhäuser: Basel.
10) Jansen, A. and Tigges, F. (2014). Fundamental Concepts of Architecture: The Vocabulary of Spatial Situations. Birkhäuser: Basel.
10) İhtiyaç Programı ve Fizibilite, Konsept Paftası ve Görsel Değerlendirme Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
11) Ön Tasarım ve Mekan Organizasyonu, Mekana Ait Öğelerin Yerleşim Analizi Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
11) Jansen, A. and Tigges, F. (2014). Fundamental Concepts of Architecture: The Vocabulary of Spatial Situations. Birkhäuser: Basel.
12) Jansen, A. and Tigges, F. (2014). Fundamental Concepts of Architecture: The Vocabulary of Spatial Situations. Birkhäuser: Basel.
12) Mekan Planın Oluşturulması, Değerlendirilmesi Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
13) Jansen, A. and Tigges, F. (2014). Fundamental Concepts of Architecture: The Vocabulary of Spatial Situations. Birkhäuser: Basel.
13) Mekana ait ek ve takıların değerlendirilmesi Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
14) Plan, Kesit ve Perspektiflerle Değerlendirme Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
15) Jansen, A. and Tigges, F. (2014). Fundamental Concepts of Architecture: The Vocabulary of Spatial Situations. Birkhäuser: Basel.
15) Renk, doku, malzeme ve mobilya analizi Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.
16) Final Sınavı Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları, 2004.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ching, Francis DK. İç Mekan Tasarımı, Yapı Yayınları,2004.
Diğer Kaynaklar: Ching, Francis DK. Interior Design, Yapı Publications, 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 5
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 5
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 4
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 5
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 5
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 5
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 5
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 4
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 4
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 5
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 3
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 212