Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Engellilik ve Toplum, dersin tanıtımı |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018.
|
2) |
Engellilik ve Toplumla İlgili Tanımlar ve Yasalar |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018. |
3) |
Engelli Bireylerin Toplumsal Hakları |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018. |
4) |
Engellilik Nedenleri ve Türleri |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018. |
5) |
Engellilik Modelleri ve Teoriler |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018. |
6) |
Fiziksel Engellilik |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018. |
7) |
İşitme Engellilik |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018. |
8) |
Ara Sınav |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018. |
9) |
Zihinsel Engellilik |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018. |
10) |
Duyusal ve Ruhsal Engellilik |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018. |
11) |
Görme Engellilik |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018. |
12) |
Kronik Hastalıklar ve Engellilik |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018. |
13) |
Engellilik ve Özel Gereksinimli Çocuklar |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018.
|
14) |
Uluslararası Fonksiyon Sınıflandırması (ICF) |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul, 2020.
Her Yönüyle Engellilik, Ş Timur Taşhan, Nobel Tıp Kitabevi, 2018. |
15) |
Final Sınavı |
Ders Notları
Fizyoterapist ve Hasta İletişimi, U Cavlak (Editör), İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul,
2020.
Understanding of Disability Perspectives From Physiotherapy and Rehabilitation, Hipokrat Kitabevi
|
16) |
Genel Tartışma |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi
değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. |
5 |
2) |
Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. |
3 |
3) |
Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. |
5 |
4) |
Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. |
4 |
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
3 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde
kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. |
3 |
7) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. |
2 |